کد خبر: 1216631
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
فشار‌های جهانی برای متوقف کردن ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در غزه نتیجه‌ای نداشته و مقامات این رژیم گفته‌اند که حمله به رفح را به هر قیمتی آغاز خواهند کرد تا به ادعای خودشان تمام زیرساخت‌های حماس را نابود کنند؛ اقدامی که تیر خلاص را به توافق آتش‌بس خالی خواهد کرد که تلاش‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن آن انجام شده است. 
جوان آنلاین: فشار‌های جهانی برای متوقف کردن ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در غزه نتیجه‌ای نداشته و مقامات این رژیم گفته‌اند که حمله به رفح را به هر قیمتی آغاز خواهند کرد تا به ادعای خودشان تمام زیرساخت‌های حماس را نابود کنند؛ اقدامی که تیر خلاص را به توافق آتش‌بس خالی خواهد کرد که تلاش‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن آن انجام شده است. 
 
به گزارش «جوان»، در شرایطی که تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی در جریان است تا به جنگ پنج‌ماهه در غزه پایان دهند، به نظر می‌رسد نان مقامات تندرو صهیونیستی در ادامه جنگ است تا آتش‌بس.
 به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش‌تر مخالفت خود را با مفاد آتش‌بس با حماس اعلام کرده بود، دیروز در سخنانی گفت: «حتی اگر توافقی درباره گروگان‌ها به دست آید، اسرائیل عملیات خود را در رفح اجرا خواهد کرد.» حمله به رفح، آخرین گزینه ارتش صهیونیستی در غزه است که از دو هفته پیش حملات هوایی به آن شروع شده است. «الجزیره» روز یک‌شنبه در این‌باره گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران، اردوگاه «یبنا» را در شهر رفح واقع در جنوب غزه بمباران کردند. «المیادین» نیز گزارش داد که در بمباران اردوگاه آوارگان در شمال شهر رفح، شش نفر از جمله دو کودک و یک زن به شهادت رسیدند. این حملات هوایی مقدمه‌ای برای شروع حمله زمینی است که گفته می‌شود در ماه مبارک رمضان احتمالاً آغاز شود. 
این درحالی است که میانجیگران منطقه‌ای و حماس، آزادی اسرای صهیونیست را منوط به توقف جنگ در غزه کرده‌اند، اما با ادعای نتانیاهو بعید است که حماس با آتش‌بس موافقت کند، زیرا رهبران حماس بار‌ها گفته‌اند که در صورت توقف کامل جنگ و آزادی تمام اسرای فلسطین، اسرای دشمن را آزاد خواهند کرد. گردان‌های القسام روز جمعه هشدار داد که وضعیت جسمانی اسرای صهیونیست وخیم است تا شاید مقامات این رژیم سر عقل آمده و از حمله به رفح منصرف شوند ولی نتانیاهو تصمیم خود را گرفته است. 
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی هم روز یک‌شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «سخن از راهکار تشکیل دو کشور، به معنای مشروعیت دادن به حملات حماس است و باید نابودی زیرساخت‌های حماس را تکمیل کنیم.» ادعای هرتزوگ درحالی است که در ۱۳۵ روز جنگ غزه، ارتش اشغالگر حتی در کشف تونل‌های حماس هم ناکام مانده و به استناد سرویس‌های اطلاعاتی امریکا، صهیونیست‌ها تنها بر ۲۰ درصد تونل‌ها تسلط یافته‌اند. همچنین مقامات امنیتی اسرائیل هم اعتراف کرده‌اند که نابودی حماس امکان‌پذیر نیست. لذا، ادامه جنگ در رفح هم صهیونیست‌ها را به اهداف اعلانی خود رهنمون نخواهد کرد و فقط هزینه‌های رژیم صهیونیستی را افزایش خواهد داد. 
به رغم پافشاری صهیونیست‌ها برای حمله به رفح، مقامات سایر کشور‌ها مخالفت خود را با این جنایت احتمالی اعلام کرده‌اند. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنانی گفت که قاهره آواره‌شدن فلسطینی‌ها از نوار غزه را غیرقابل قبول می‌داند، اما کشورش با آن‌ها رفتار انسانی خواهد داشت. به گزارش الجزیره، وزیر خارجه مصر گفت: ما به اسرائیلی‌ها نگرانی خود را اعلام کرده‌ایم که حمله به رفح چه پیامد‌ها و تهدیداتی برای امنیت ملی مصر ایجاد خواهد کرد. هرگونه حمله اسرائیل به رفح، تنش را در منطقه افزایش می‌دهد.» آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا هم در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل نباید به شهر رفح حمله کند و باید منتظر برقراری آتش‌بس در غزه بماند.» 
نتانیاهو و هم‌پالکی‌های آن در کابینه مدعی هستند که با حمله به رفح به عنوان تنها مسیر کمک‌رسانی به غزه، می‌توانند حماس را نابود کرده و اسرای خود را آزاد کنند و با این تفکرات می‌خواهند این منطقه را که محل استقرار ۵/۱ میلیون فلسطینی آواره است، هدف قرار دهند. اسرائیل قصد دارد با کوچاندن فلسطینیان از غزه، طرح اشغالگری خود را تکمیل کند ولی جامعه جهانی با جنایت در رفح که نسل‌کشی فلسطینی‌ها را تشدید خواهد کرد، مخالف است. 
 
 تسلیح شهرک‌نشینان به دست بن‌گویر
با اینکه امریکا و انگلیس از حملات روزانه شهرک‌نشینان افراطی به فلسطینیان در کرانه باختری انتقاد کرده و تعدادی از رهبران این گروه‌ها را تحریم کرده‌اند، اما وزرای تندرو کابینه صهیونیست بر آتش جنگ در سرزمین‌های اشغالی می‌دمند. 
ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی که به خون فلسطینی‌ها تشنه است ۱۴ هزار قبضه سلاح را بدون طی مراحل قانونی در اختیار شهرک‌نشینان قرار داده است. روزنامه هاآرتص روز شنبه در گزارشی از صدور گسترده مجوز حمل سلاح برای شهرک‌نشینان بدون طی مراحل قانونی خبر داد. هاآرتص نوشت: «مشاور بن‌گویر شخصاً با اعمال نفوذ خود برای برخی از خبرنگاران نیز مجوز حمل سلاح دست و پا کرده است.» صحنه‌های حضور شهرک‌نشینان سلاح به دست در خیابان‌ها و تفرجگاه‌ها و حتی مدارس مسئله تازه‌ای در اسرائیل نیست، اما این پدیده از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به طرز چشمگیری افزایش یافته است. شهرک نشینان افراطی با استفاده از این سلاح‌ها ده‌ها فلسطینی را در کرانه باختری بدون هیچ دلیلی به شهادت رسانده‌اند. 
بن‌گویر و دیگر راست‌های افراطی در کابینه مدعی هستند که به دلیل تهدیدات گسترده از سوی گروه‌های فلسطینی، شهرک‌نشینان باید از جان خود در برابر فلسطینیان دفاع کنند. با وجود تلاش برای تسلیح شهرک‌نشینان، صد‌ها هزار نفر از آن‌ها حاضر نیستند دوباره به خانه‌های خود در شهرک‌های نزدیک غزه و جنوب لبنان بازگردند.
برچسب ها: مرز رفح
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار