کد خبر: 1179680
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
وزیران امور خارجه چین و فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی مسائل بین‌المللی از جمله کریدور لاچین و حوادث کشور نیجر را بررسی کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه طی تماسی تلفنی با وانگ یی همتای چینی خود درباره وضعیت قره‌باغ کوهستانی گفتگو کرد.

به گزارش آرمن پرس، در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه فرانسه منتشر شد، آمده است که کولونا و همتای چینی‌اش در مورد وضعیت قره باغ کوهستانی، اوکراین و نیجر و سایر موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه رایزنی داشتند.

کریدور لاچین، تنها جاده‌ای که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان متصل می‌کند، از اواخر سال ۲۰۲۲ توسط جمهوری آذربایجان مسدود شده است.

ماه فوریه سال جاری میلادی دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) از جمهوری آذربایجان خواست از تمام امکان خود برای اطمینان از باز نگه داشتن کریدور لاچین استفاده کند.

گفته شده است که جمهوری آذربایجان این درخواست را رد کرده و به جای آن یک ایست بازرسی غیرقانونی در این کریدور ایجاد کرده است.

مقامات ارمنستان ضمن متهم کردن جمهوری آذربایجان به محاصره سه روزه کمک‌های بشردوستانه به منطقه قره‌باغ، از متحدان بین‌المللی ایروان خواستند تا باکو را تحت فشار بگذارند.

مقامات باکو می‌گویند دولت ارمنستان از طریق کریدور لاچین اقدام به ارسال مواد ممنوعه به قره‌باغ می‌کند. گفته می‌شود معادن این منطقه به صورت غیرقانونی فعال بوده و برای محیط زیست مخرب هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار