کد خبر: 1167769
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
آقای صادقی باید بداند که علت مشارکت نکردن کسانی از مردم در انتخابات همانا فریب خوردن آن‌ها از سوی برخی رجال هسته سخت اصلاحات و اجرای پروژه "تحریم انتخابات" بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، محمود صادقی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون انتخابات امسال گفته است:

"در سال انتخابات هستیم. اکثریت جامعه دیگر امیدی به صندوق رأی و انتخابات ندارند و در دو انتخابات اخیر میزان آراء کاهش کم‌سابقه و بی‌سابقه‌ای داشت. اگر حاکمیت قصد دارد انتخابات را با مشارکت بالا برگزار کند، یکی از لوازمش پاسداشت آزادی‌های مشروع است"! [۳]*بله! در دو انتخابات اخیر در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰؛ کسانی از مردم در انتخابات مشارکت نکردند، اما این به دلیل ناامیدی نبود، زیرا اتفاقا فرد ناامید در انتخابات شرکت می‌کند تا مفرّی برای مشکلات خود بیابد.

آقای صادقی باید بداند که علت مشارکت نکردن کسانی از مردم در انتخابات همانا فریب خوردن آن‌ها از سوی برخی رجال هسته سخت اصلاحات و اجرای پروژه "تحریم انتخابات" بود.

پروژه‌ای که با القای ذهنی غلط مبنی بر بی‌اثر بودن آرا، تمسخر ساختار و قانون و معرفی نکردن نامزد؛ عملا موجب انکسار ذهنی در میان عده‌ای از مردم شد.

البته که حکومت وظیفه دارد ۵ نیاز اصلی بشر را به نیکوترین شکل ممکن تأمین کند و در اختیار مردم قرار دهد و سپس به آزادی‌های مشروع و... نیز بپردازد لکن این مقولات به "الزام عقلانی شرکت در انتخابات" ربطی ندارد و همه شهروندان وظیفه دارند با حضور در انتخابات بعنوان مهمترین دستاورد جمهور، یا به ادامه وضع فعلی (در حیطه‌ای که انتخابات برای آن برگزار می‌شود) رأی بدهند یا اینکه با رأی به دیگری؛ روش دیگری را برای اجرائیات و تقنین و... در کشور برگزینند.

بایستی توجه کرد که امثال صادقی در حال گام برداشتن در مسیر تحریم انتخابات هستند وگرنه باید از لسان آن‌ها می‌شنیدیم که مردم را به حضور بیشتر در انتخابات برای نه گفتن به مشکلات و "رأی خوب" دلالت کنند.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق تصریح و تأکید و اثبات کرده‌ایم که عبور از صندوق رأی به معنی پا گذاشتن به خیابان و برداشتن اسلحه علیه مردم و نظام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار