کد خبر: 1165755
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مهمان نامناسبی در اجلاس سران بریکس خواهد بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ریانووستی به نقل از سرگئی ریابکوف ضمن نامناسب خواندن حضور مکرون در اجلاس آینده بریکس، از کشور‌هایی که روسیه سیاست‌های آن‌ها را خصمانه قلمداد می‌کند، انتقاد کرد.

گروه بریکس از اقتصاد‌های نوظهوری شکل گرفته که در آن کشور‌های برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی عضو هستند و قرار است در ماه آگوست (مرداد) در ژوهانسبورگ تشکیل جلسه دهند.

ریابکوف درباره تمایل مکرون برای شرکت در این اجلاس گفت: روشن است که سران کشور‌هایی که سیاست‌های غیرقابل قبول و خصمانه‌ای را علیه ما دنبال می‌کنند و تاکید دارند که روسیه باید در عرصه بین المللی منزوی شود و با مشی ناتو برای کمک به شکست راهبردی ما همسو هستند برای شرکت در اجلاس بریکس به عنوان مهمان مناسب نیستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ریانووستی به نقل از این مقام روس افزود: ما این رویکرد خود را مخفی نمی‌کنیم و آن را با همتایان خود از آفریقای جنوبی در میان گذاشته ایم. انتظار داریم این دیدگاه ما به طور کامل مورد پذیرش قرار گیرد.

رویترز نوشت: آفریقای جنوبی در حال حاضر گزینه‌های حقوقی در صورت تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس را بررسی می‌کند، زیرا دیوان بین المللی کیفری (ICC) حکم بازداشت پوتین را ماه مارس (اسفند/ فروردین) گذشته به بهانه جنگ اوکراین صادر کرد.

آفریقای جنوبی از اعضای ICC است و از نظر تئوری باید در صورت حضور پوتین در اجلاس بریکس، باید او را دستگیر کند.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در واکنش به درخواست رئیس جمهور فرانسه برای حضور در اجلاس گروه بریکس، پرسید: هدف مکرون از حضور در این اجلاس چیست؟

زاخارووا اظهار کرد: پاریس باید هدف و دلیل سفر مکرون به اجلاس بریکس را که از ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، به مسکو توضیح دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار