کد خبر: 1164513
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
«تلویزیون می‌تواند با کمک به تبلیغ فیلم‌های سینمایی به رونق سینما کمک کند.» این جمله‌ای است که محمد خزاعی در دیدار با رئیس رسانه ملی بر زبان آورده است، اما چه درصدی از فیلم‌های سینمایی تولیدی مناسب خانواده ایرانی هستند.
محمد صادقی

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در دیدار با پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی، از صداوسیما برای رونق یافتن سینما کمک خواست. خزاعی در این دیدار گفت: «تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا رسانه ملی تحت تأثیر جوسازی‌ها و هجمه‌ها از مأموریت و اهداف اصلی خود فاصله بگیرد، ولی موفق نشده‌اند. همواره، شاهد حملات ناجوانمردانه به رسانه ملی بوده و هستیم.»
وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری میان سازمان سینمایی و صداوسیما عنوان کرد: «در این دوره اشتراکات گفتمانی کلان بین مدیریت دو مجموعه وجود دارد که انتظار‌ها را بالا می‌برد پس باید از آن به مثابه یک فرصت مغتنم استفاده کرد.»
خزاعی: حال سینما خوب است!
رئیس سازمان سینمایی با در خواست از صداوسیما برای تبلیغ رایگان فیلم‌های سینمایی، مدعی شد: «سینما این روز‌ها حال خوبی دارد و نیاز داریم شاهد حضور گسترده مردم برای استفاده از همه نوع فیلم‌های سینمایی در گونه‌ها و سلیقه‌های مختلف باشیم و برای اینکه فضای سینما رونق بیشتری پیدا کند و اقتصاد سینما متناظر به مؤلفه‌های فرهنگی متحول شود تلویزیون می‌تواند حمایت وکمک جدی‌تری داشته باشد.» خزاعی با اشاره به تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: «اگرچه شاهد همراهی و حمایت خوب رسانه ملی از تولیدات سینمایی هستیم و تبلیغات رایگان پیش‌بینی شده به سینما‌ها کمک کرد، ولی در عین حال، نیاز است با بازنگری در این زمینه تلویزیون و حتی، شهرداری‌ها، بیش از گذشته به یاری سینما بیایند تا خلأ ظرفیت‌های تبلیغاتی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای پر نشود.»
جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در سخنانی با اشاره به همکاری صداوسیما با سازمان سینمایی گفت: «دو حوزه صداوسیما و سازمان سینمایی، از همدیگر جدا نیستند و ما هم‌خانواده‌ایم.» وی افزود: «از نظر هدف و آرمان نیز افق‌های ما در این دوره مدیریتی رسانه ملی و دولت انقلابی سیزدهم، مشترک است. برگزاری جشنواره فیلم فجر گذشته، کاری جهادی بود.» وی با یادآوری پوشش رسانه‌ای رویداد جشنواره فیلم فجر در صداوسیما گفت: «ما اهمیت، حساسیت و سختی چنین کار‌هایی را کاملاً درک می‌کنیم، زیرا در حوزه نمایش و سایر حیطه‌ها با فرصت‌ها و چالش‌های مشابهی رو‌به روییم، به ویژه در شرایط متفاوت سال گذشته و بعد از فتنه پاییز، حساسیت و اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را درک می‌کردیم.»
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت صداوسیما، فرصت‌های همکاری میان صداوسیما و سازمان سینمایی بیشتر شده است، تأکید کرد: «لازم است این همکاری‌ها ادامه یابد و باید از حکمرانی فرهنگی در کشور یک صدا بلند شود.»
بنابر این گزارش، رئیس سازمان سینمایی در حالی از رئیس صداوسیما مطالبه تبلیغ رایگان فیلم‌های سینمایی را دارد که این سازمان هنوز در تولید محتوای مناسب برای سنین کودک و نوجوان و نیز آثار مناسب خانواده موفقیت قابل‌توجهی به دست نیاورده است و همچنان حجم قابل‌توجهی از آثار سینمایی حاوی خشونت و افراط در مضامین بوده یا درگیر اصالت سرگرمی هستند. به نظر می‌رسد سازمان سینمایی هنوز برنامه روشنی برای تقویت محتوای فرهنگی آثار سینمایی ندارد، هرچند در این‌باره همواره شعار‌های خوبی سرداده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار