کد خبر: 1000769
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مدیر شیلات و امور آبزیان :
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تکمیل سریع پروژه های بزرگ شیلاتی، سرمایه گذاری های جدید با دیدگاه تکمیل زنجیره ارزش را از برنامه های شیلات استان برای رسیدن به جهش تولید عنوان و اظهار امیدواری کرد: طبق پیش بینی های کارشناسی و فنی و با کنترل متغییرهای تاثیر گذار در تولید ۲۰ درصد در پایان سال رشد حاصل شود که جهش قابل توجهی در تولید محصولات شیلاتی در استان خواهد بود.

قاسم جعفروند  خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی با وجودی که به عنوان استان غیرساحلی منابع آبی محدودی در اختیار دارد، ظرفیت های بالقوه زیادی جهت توسعه بخش شیلات در این استان وجود دارد که شناخته نشده و یا به صورت مطلوب بهره برداری نمی شود.

وی افزود: درسال گذشته که مزین به سال رونق تولید بود با تسهیل جهت سرمایه گذاری و رفع برخی از موانع تولید و نیز با اصلاح و بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره و همراهی متولیان دولتی و خصوصی و تولید کنندگان با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت تولید و مصرف آبزیان بخصوص در زمینه ماهیان سردآبی با شتابی قابل قبول رونق گرفت و در تولید قزل آلا ۲۱درصد افزایش تولید ثبت شد.

جعفروند گفت: با فرهنگ سازی انجام شده در جامعه و استقبال مردم جهت مصرف ماهی شاهد افتتاح چندین رستوران تخصصی پخت ماهی در استان بودیم که به اعتقاد مسوولین کشوری این حرکت در کشور بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید باید خدمات خود را در حوزه شیلات با سرعت بیشتری پیش ببریم تحریم ها و بیماری کرونا کار را پیچیده کرده است و ما آنها را با تلاش گروهی و لطف الهی به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

جعفروند با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹  عوامل متعددی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، گفت: پرورش دهندگان با توجه به شرایط فعلی باید الگوهای مدیریتی و تولیدی مزارع خود را تغییر دهند و در کنار آن اصلاح ساختار بازار و تهیه و بکارگیری نهاده ها انجام شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در قدم اول با توجه به شرایط پیش آمده به دنبال مسئله یابی از طریق جمع آوری نظرات تولیدکنندگان و متخصصین بخش خصوصی و دانشگاهی برای حفظ و افزایش تولید پایدار هستیم و موفقیت را در گرو همراهی و هماهنگی جمعی می دانیم و در کنار این امر برای تامین و توزیع نهاده ها با سیاست تقویت و حمایت نقش غیردولتی در تولید و کاهش واسطه گری و رانت متمرکز شده ایم و در حال حاضر برای بازاریابی محصولات تولیدی بی واسطه و جهت افزایش حاشیه سود بیشتر برای تولید کنندگان برنامه ریزی کرده و در استان اجرا می کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر