کد خبر: 986983
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
بعد از ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده امریکا، کاخ سفید و سایر همپیمانان وی تلاش کردند تا دو رویداد بسیار مهم داخلی تشییع ده‌ها میلیون نفری سردار سلیمانی و همراهان وی و حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی عین‌الاسد امریکا در خاک عراق را به واسطه برخی اتفاقات کمرنگ کرده و این دو یوم‌الله را به حاشیه ببرند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «همگرایی اجتماعی - انسجام ملی» یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های تشییع ده‌ها میلیونی سردار سلیمانی و همراهان وی بود و «افزایش روحیه خودباوری ملی، اعتماد داشتن به توان نظامی جمهوری اسلامی و تفاخر به ایرانی بودن» یکی از دستاورد‌های حمله نظامی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد بود و امریکایی‌ها برای تخطئه چنین دستاورد‌هایی سرنگونی هواپیمایی اوکراین را برجسته کرده و تلاش کردند ضمن ایجاد چندقطبی اجتماعی میان مردم، اقتدار و توان دفاعی و نظامی این نهاد انقلابی را نیز تخریب کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روز جمعه در بخشی از خطبه‌های خود حضور حماسی و خیره‌کننده مردم در تشییع پیکر سرداران مقاومت و حمله موشکی دقیق سپاه به عین‌الاسد را یوم‌الله دانستند و اشاره فرمودند: «این یوم‌الله تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیه است، عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه سپاه طرف دیگر قضیه است، آن هم درخور تدبر است، این ضربه به امریکا بود، البته ضربه نظامی بود، ضربه مؤثر نظامی بود، اما مهم‌تر و بالاتر از ضربه نظامی، ضربه حیثیتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتی امریکا بود.»

خروج تحقیرآمیز امریکا از خاک عراق قریب‌الوقوع است
برخلاف برخی رسانه‌های داخلی که تلاش می‌کنند همانند رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به انگلیس و امریکا، حواشی مربوط به سرنگونی هواپیمای اوکراینی را برجسته کنند، سی‌ان‌ان روز گذشته در گزارشی تأکید کرد که «امریکا در آستانه خروج تحقیرآمیز از خاک عراق است.»
این رسانه مطرح امریکایی با اشاره به فشار فزاینده برای خروج ارتش امریکا از عراق نوشت: خروج از عراق پایانی تحقیرآمیز برای مأموریت طولانی‌مدت ارتش امریکاست؛ جایی که میلیارد‌ها دلار بر باد رفته است. در بخشی از این گزارش می‌آید: «مقامات پارلمان عراق که روابط قدرتمندی با تهران دارند، روندی را برای پایان دادن به حضور نظامی امریکا در عراق آغاز کرده‌اند که یک واکنش تند در قبال حمله امریکا به ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.»

حادثه هواپیما؛ دستاویز امریکا برای پوشاندن ناتوانی در پاسخ به حمله موشکی
برخی نمایندگان مجلس نیز به تلاش امریکا برای استتار اقتدار موشکی ایران و اجماع شکل‌گرفته اشاره کردند. اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه در مورد دشمنی‌های امریکا علیه ملت ایران، گفت: امریکایی‌ها پس از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی و همرزمانش درصدد بودند اثر این حضور را کمرنگ کنند، اما حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد ضمن وارد کردن خسارت مالی و جانی فراوان هیمنه امریکا را که ادعای ابرقدرتی داشت، فرو ریخت.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: در جریان این حمله موشکی همه دنیا متوجه شدند که امریکا که ادعا می‌کرد ابرقدرت است اینگونه نیست و کشوری مثل ایران به پایگاه‌های امریکا حمله می‌کند و امریکا هم نمی‌تواند پاسخ دهد. وی افزود: این عدم پاسخگویی به حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد برای امریکایی‌ها گران تمام شد و درصدد بودند با ایجاد موج تبلیغاتی و رسانه‌ای در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی سوءاستفاده‌های خود را از این ماجرا داشته باشند و با این کار خود حماسه حضور مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد را کمرنگ جلوه دهند. رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: امریکایی‌ها که با ملت ایران مشکل دارند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم درصدد ضربه به ملت ایران برمی‌آیند، حال چه شده که دلسوز مسافران یک هواپیما شده‌اند؟

حمله موشکی به پایگاه‌های امریکا به آزادی‌خواهان جهان جسارت داد
حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس نیز در گفتگو با فارس، اظهار داشت: حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد جواب محکمی برای تمام مستکبرین عالم و بدخواهان بشریت بود ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران با این پاسخ به دنیا ثابت کرد که امریکا به عنوان شیطان بزرگ و بخشی از مستکبرین عالم و بدخواهان بشریت در عالم جایی ندارد. وی افزود: ایران درسی فراموش‌نشدنی به امریکا و اذنابش داد تا آزادیخواهان بشر با وحدت کلمه بتوانند در مقابل شیطان بزرگ متحد شوند. امریکایی‌ها حق ندارند از یک نقطه دیگر دنیا بیایند و ناامنی را در نقطه دیگر ایجاد کنند، لذا پاسخ موشکی ایران جوابی خاص به مستکبرین عالم و به ویژه امریکا به عنوان شیطان بزرگ بود.
دهمرده اظهار داشت: امریکایی‌ها با حمله موشکی به پایگاه‌هایشان متوجه شدند که دوران بزن و دررو گذشته است و باید پاسخ اقداماتشان را دریافت کنند و می‌دانند که هر جای عالم باشند در تیررس نیرو‌های مقاومت و آزادی‌خواهان بشریت قرار می‌گیرند.

وی گفت: با این حمله امریکا متوجه شد که اگر منافع ما در جایی به خطر بیفتد تمام منافع مستکبرین عالم به خطر می‌افتد؛ از یک طرف مایه یأس و ناامیدی برای تمام بدخواهان بشریت و در رأس آن شیطان بزرگ خواهد بود و از طرف دیگر مایه امید و خوشحالی برای تمام مردم و مسلمانان جهان، مقاومت و آزادیخواهان بشریت است و ثابت کرد که مقاومت در دنیا جواب می‌دهد، اما باید به پا بخیزند و متحد شوند.
دهمرده اظهار داشت: جمهوری اسلامی فقط یک سیلی به امریکا زد، به همه ثابت کردیم که آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی تصریح کرد: امریکایی‌ها تصور می‌کردند با عربده‌کشی می‌توانند کارهایشان را پیش ببرند و می‌گفتند کدخدای دنیا هستند در حالی که حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آن‌ها در غرب آسیا ابهت پوشالی آن‌ها را نشان داد.
نماینده مردم زابل در مجلس گفت: موشک‌های سپاه به مردم آزادیخواه جهان و مسلمانان جسارت داده و جمهوری اسلامی به جهان اسلام ثابت کرد که اگر متحد شوند و منافع نامشروع بدخواهان بشر را به خطر بیندازند می‌توان پیشرفت قابل توجهی کرد.

شکستن هیمنه پوشالی امریکا توسط سپاه ارزشمند و تأثیرگذار است
محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نیز اظهار داشت: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد پاسخی به موقع، مقتدرانه و دندان‌شکن به امریکای جنایتکار بود. پورمختار با اشاره به اقدام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود که یک کشور بتواند به پایگاه نظامی امریکا حمله نظامی کند، امریکا قلدرمآبانه هر کاری که می‌خواست علیه کشور‌ها انجام می‌داد و هیچ پاسخی هم دریافت نکرده بود، لذا این کار سپاه بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است که توانست هیمنه پوشالی امریکا را بشکند.
وی گفت: سپاه پاسداران در انتقام سخت از امریکا ده‌ها موشک به پایگاه عین‌الاسد شلیک کرد که به اعتقاد من این اقدام سپاه عصر جدیدی در تقابل و باز شدن باب پاسخگویی نظامی سایر کشور‌ها یا گروه‌هایی که مورد تعرض امریکا قرار می‌گیرند، خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در مواجهه با چنین رفتار خصمانه‌ای از سوی امریکایی ها، نه تنها از خودمان با قدرت دفاع کردیم بلکه با سرعت و اقتدار پاسخ آن‌ها را دادیم به نحوی که عین‌الاسد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه پشتیبانی- نظامی امریکا با شناسایی نقاط حساس آن مورد اصابت ده‌ها موشک سپاه پاسداران قرار گرفت و اقتدار ظاهری امریکا را فرو ریخت.
وی ادامه داد: مردم همچنان به دنبال انتقام و خونخواهی سردار شهید سلیمانی هستند، زیرا دیدند حاج قاسم در طول ۴۰ سال گذشته با جانفشانی و حضور در دورترین نقاط از ایران و خانواده، ماه‌ها و سال‌ها شبانه‌روز از کشور و این نظام مقدس دفاع کرد، خصوصاً در مقابل داعشی‌ها همان بلایی که سر سوریه و عراق آوردند را می‌خواستند بر سر مردم ایران هم بیاورند، ایستاد و جلوگیری کرد، لذا مردم ایران همچنان قدردان رشادت‌ها و خدمت صادقانه سردار حاج قاسم سلیمانی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار