کد خبر: 643382
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
شيوا نوروزي
ورزش ايران حاشيه كم ندارد. اما در مقابل برخي حواشي‌ها به هيچ وجه نمي‌توان سكوت كرد. در هفته اول فروردين‌ماه فدراسيون پرحاشيه كاراته اقدام به اعزام ملي‌پوشان خود به اردوي تداركاتي تركيه كرد و حضور در جام يورسيف هم در دستور كار قرار داشت. همه برنامه‌ها طبق روال پيش رفت و مشكلي هم پيش نيامد.
تا اينكه چند روز پيش خبري مبني بر «تمرين مشترك تيم كاراته دختران و پسران  ايران» روي خروجي يكي از خبرگزاري‌ها رفت.
پس از آن بود كه يك عكس هم براي تاييد خبر فوق منتشر شد، عكسي كه تمرين همزمان تيم
دختران و پسران ايران و ساير كشور‌ها را تاييد كرد. اين خبر تاسف‌بار در صدا و سيما بازتاب داشت.
هنوز رخ دادن چنين اتفاقي هضم نشده بود كه مصاحبه‌اي از سمندر، رئيس فدراسيون كاراته روي خروجي يكي از خبرگزاري‌ها رفت؛ دفاع تمام قد سمندر از تمرينات مختلط، تمرينات رودرروي دختران و پسران و تلاش براي ترويج فرهنگ ضداسلامي شوك بزرگ‌تري به جامعه زحمتكش كاراته و ورزش ايران وارد كرد.
در شرايطي كه وزارت ورزش و دست‌اندركارانش وقت سر خاراندن ندارند و تمام فكر و ذكرشان رفع بحران سرخابي‌هاي پايتخت است، هنجارشكني در برخي فدراسيون‌ها بدون هيچ ترس و واهمه‌اي اتفاق مي‌افتد. جالب اينجاست كه اگر افشاگري رسانه‌ها نبود آقايان به روي مبارك‌شان هم نمي‌آوردند. البته اين را هم بگوييم كه رئيس فدراسيون خبر منتشر شده در خصوص تمرين رودررو را تكذيب كرده. منتها آقاي سمندر در مورد عكس منتشر شده از تمرين مورد نظر حرفي نزده. قطعا اگر اين عكس ساختگي و جعلي بود، مسئولان فدراسيون يك لحظه هم ساكت نمي‌نشستند. گويا خيلي‌ها فراموش كرده‌اند كه در مملكت اسلامي زندگي مي‌كنند و در همين مملكت هم به پست و مقام رسيده‌اند.
شنيدن چنين خبري واقعاً جاي تاسف دارد. دختران كاراته‌كاي ايران سال‌هاست براي گرفتن حق واقعي خود تلاش كرده‌اند و براي آنكه ثابت كنند با حجاب اسلامي هم مي‌توان قله‌هاي افتخار را فتح كرد، مدت‌ها اجازه حضور در مسابقات بين‌المللي را نداشتند. حالا هم كه لباس اسلامي به تأييد فدراسيون جهاني رسيده بي‌خيالي‌ها و اهمال‌كاري‌ مسئولان حضور موفق‌شان در عرصه‌هاي بين‌المللي را با حواشي زيادي همراه كرده. اين در حالي است كه با كمي دقت و مراقبت مي‌توان از بروز چنين حاشيه‌هايي جلوگيري كرد.  شرايط كشور ميزبان و اهميت ندادن آنها به موازين اسلامي به بروز اين اتفاق كمك كرده. اما نگراني‌ اصلي اينجاست كه اينگونه اتفاقات در كشور خودمان و در ديگر اعزام‌هاي برون‌مرزي هم به يك عادت تبديل شود. اينكه چرا سرپرست اعزامي تلاشي براي جلوگيري از اين حاشيه نكرده، خود جاي سؤال دارد.
تمامي اين موارد شك و شبهه‌ها را در اين زمينه بيشتر مي‌كند. مدت‌هاست كه كاراته اسير حاشيه‌ شده، از حواشي مديريتي گرفته تا حاشيه‌هايي كه خبرش از اردوها به بيرون درز  مي‌كند. زير پا گذاشتن اعتقادات،‌ارزش‌ها و موازين اسلامي از سوي فدراسيوني كه رئيسش ادعاي حفظ ارزش‌ها و دفاع از نواميس را دارد جاي بسي تأسف است. هر چند پيشرفت ورزش باننوان آرزوي‌مان است، اما حاضر نيستيم اين پيشرفت را با پشت كردن به اعتقادات‌مان به دست بياوريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار