پرویز
جلیلی در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین از روند اجرای این طرح با اشاره به اینکه
وجود برخی مشکلات فنی از اهم دلایل تاخیر و خلف وعده بهره برداری این طرح به شمار
می رود افزود: اين پروژه با طراحي هاي صورت گرفته و صرف يك هزار و ۷۴۰ ميليارد
ريال اعتبار، در آستانه افتتاح مي باشد.
جلیلی با
اشاره به اينكه تقاطع غيرهمسطح پل قويون اروميه يكي سخت ترين پروژه هاي شهري ارومیه است
عنوان کرد: اظهار كرد: نزديك به يك هزار ميليارد ريال براي آزادسازي اين پروژه
توسط مديريت شهري هزينه شده است.
وي در
بخش ديگري در خصوص اجراي تقاطع هاي غيرهمسطح مادر، مدرس، امام علي(ع) ، امامت،
ميثم ، ميرزاي شيرازي و برق- باهنر در امتداد رينگ كمربندي اروميه گفت: اجراي ۱۷
روگذر در اين رينگ، جزء برنامه هاي مديريت شهري است و پس از اتمام همه آنها در سال
جاري، اجراي شش زيرگذر در تعدادي از اين تقاطع ها را در سال ۹۳ در دستور كار قرار
مي دهيم.
رییس
شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه تا پايان امسال، رينگ كمربندي ارومیه
بدون چراغ قرمز و توقف اجرایی و تکمیل می شود افزود: در نظر داريم پس از اجراي پل
قويون، تقاطع غيرهمسطح ميرزاي شيرازي را با اعتباري معادل ۲۰۰ ميليارد ريال احداث
كنيم.
جلیلی با
اشاره به اجراي كامل تقاطع هاي غيرهمسطح مدرس و مادراعلام کرد: اين تقاطع نيز به
صورت روگذر بنا مي شود و مرحله بعدي آن در فاز زيرگذر، در مراحل بعدي خواهد بود.
رییس
شورای شهرارومیه افزود: تقاطع برق - باهنر نيز به صورت رو گذر در مسير بزرگراه
شهيد باهنر به اجرا در مي آيد.
جلیلی در
ادامه، با اشاره
به اينكه تقاطع غيرهمسطح پل قويون اروميه يكي از پرفشارترين و سخت ترين پروژه هاي شهري
مي باشد، اظهار كرد: تعويق افتتاح پروژه به مشكلات موجود بر مي گردد و تقصير مجريان
طرح نيست مساحت
كل اين پروژه بيش از ۲۹ هكتار مي باشد و تمامي چرخش هاي لازم براي پروژه پل قويون
تعريف شده است.
رییس
شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: پل قویون ارومیه به نام شهید بهشتی (ره)
تغیر یافت و بنا بر این است که با حضور مسئولین کشوری در آینده ای نزدیک به بهره
برداری و در اختیار مردم نجیب ارومیه قرار گیرد.