کد خبر: 1268001
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
در زمان جنگ، رسانه‌ها دیگر صرفاً نقش اطلاع رسانی ندارند، بلکه به ابزاری کلیدی برای پیشبرد اهداف جنگی تبدیل می‌شوند

جوان آنلاین: حسین کازرونی در توئیتی نوشت: در زمان جنگ، رسانه‌ها دیگر صرفاً نقش اطلاع رسانی ندارند، بلکه به ابزاری کلیدی برای پیشبرد اهداف جنگی تبدیل می‌شوند. در این شرایط، حقیقت جای خود را به روایت‌هایی می‌دهد که در راستای منافع طرف‌های درگیر ساخته و پرداخته می‌شوند. رسانه‌ها به جای بازتاب واقعیت‌ها به میدان نبردی برای کسب افکار عمومی و تقویت روحیه داخلی تبدیل می‌شوند؛ اخبار، تصاویر و روایت‌ها با دقت طراحی می‌شوند تا هم دشمن را تضعیف و هم حمایت جهانی را جلب کنند. در این میان، مخاطب باید آگاه باشد که در فضای جنگی، آنچه می‌شنود و می‌بیند بخشی از راهبرد جنگی است، نه حقیقت مطلق. رسانه در جنگ، سلاحی به‌همان اندازه خطرناک و تعیین‌کننده است که توپ و تانک و شناخت این نقش می‌تواند ما را در برابر موج‌های تبلیغاتی ایمن‌تر کند.

برچسب ها: توپ ، جنگ ، رسانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار