جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مدیریت منابع انسانی» نوشت: بسیار دیده میشود که خیلی از کارمندان در سازمان ناخشنودند، چراکه بر این باورند مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمینهد. زمانی که کارمندان شما تصمیمات خوبی میگیرند، کمک شایان توجهی در خلال جلسات میکنند یا ایدههای نویی را مطرح میکنند، مشتاق تشویق و بازخورد مثبت هستند. اما اغلب سرپرستان و مدیران سازمانی در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی میشوند! یکی از نشانههای یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان میگویند: «نکته خوبی است!»، «واقعاً قابل ستایش است!»، «چه خوب، چه عالی!» و «ممنون». اما چرا برخی از مدیران و رهبران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی میکنند؟ ۱) آنها کارکنان را برای بهرهکشی و سختکوشی بدون تشکر میخواهند؛ ۲) آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایهگذاری مینگرند؛ ۳) اغلب اوقات درک نمیکنند که تقدیر و قدر شناسی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد؛ ۴) آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند و تشکر از کارکنان را کاری بیزارکننده و عبث میدانند! و ۵)خودشان هرگز مورد تقدیر سرپرستانشان قرار نگرفتهاند!