کد خبر: 1239858
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، زیرساختی حیاتی برای آینده ارتباطات است که با اجرای آن شهروندان قادر خواهند بود با سرعتی تا ۱۰۰ برابر سرعت فعلی از اینترنت ثابت بهره‌مند شوند
هادی مؤمنی راوندی

جوان آنلاین: پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری با هدف تکمیل پروژه ملی «فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها» و دستیابی به ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور اجرا می‌شود. این پروژه زیرساخت اصلی شهر هوشمند محسوب شده و حالا شهرداری کاشان با همکاری اپراتور مربوطه در جهت عملیاتی شدن آن گام‌های بلندی برداشته است. 
 
شهر کاشان شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای بزرگ و راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. برهمین اساس پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبر نوری که با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شده است که گامی بلند در راستای تحقق شهر هوشمند و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این شهر تاریخی محسوب می‌شود. شهردار کاشان درباره جزئیات این پروژه راهبردی می‌گوید: «پروژه بزرگراه ارتباطی شهر کاشان بر بستر فیبرنوری با هدف تکمیل پروژه ملی «فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها» و دستیابی به ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور اجرا می‌شود.»
کیومرث محمدپور ادامه می‌دهد: «این پروژه در راستای رویکرد مدیریت شهری کاشان در زمینه تحقق شهر هوشمند و با انعقاد قراردادی میان شهرداری کاشان و شرکت ارتباط عصر نوین (های‌وب) اجرایی خواهد شد.» وی خاطرنشان می‌کند: «پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، زیرساختی حیاتی برای آینده ارتباطات است که با اجرای آن شهروندان قادر خواهند بود با سرعتی تا ۱۰۰ برابر سرعت فعلی از اینترنت ثابت بهره‌مند شوند.»
شهردار کاشان یادآور می‌شود: «عقد قرارداد با اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف تسریع در اجرای پروژه صورت گرفته است. براساس تفاهم انجام‌شده، بستر ارتباطی فیبر نوری در تمامی معابر شهر با اعتباری قابل‌توجه در سال جاری ایجاد خواهد شد و شهروندان می‌توانند با اتصال به این شبکه به اینترنت پرسرعت دسترسی یافته و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.»
محمدپور تأکید می‌کند: «شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن در گستره جمهوری اسلامی ایران است که خدمات متنوعی را با سرعت و کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می‌دهد و آینده کشور را در بخش‌های مختلف تضمین خواهد کرد.»
فرماندار ویژه کاشان نیز در این رابطه می‌گوید: «یکی از الزامات توسعه یافتگی، هوشمندسازی است، موضوعی که علاوه بر نیاز اولیه برای توسعه به مطالبه شهروندان تبدیل شده است.»
حمیدرضا محمدی فشارکی، با تأکید بر اهمیت زیرساخت ارتباطی نظیر فیبر نوری اهمیت آن را در حوزه‌های اقتصادی، صنفی، علمی، اجتماعی و امنیتی یادآور می‌شود. 
این مسئول با اشاره به پیگیری اجرای این پروژه در کاشان، حضور شرکت معتبر برای انجام آن را متذکر شده و تصریح می‌کند: «با اجرای این پروژه می‎توان علاوه بر ارتقای سرعت تبادل اطلاعات از نظر ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی و توسعه فعالیت‌‎های علمی و دانشگاهی گام‌های بلندی برداشت.» مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اصفهان نیز با بیان اینکه توسعه ارتباطات ثایت کار دشواری است که با اهتمام شهید رئیسی عملیاتی شد، می‌گوید: «فرآیند اجرای فیبر نوری در ۱۱ شهر استان اصفهان از جمله کاشان آغاز شده که این حرکت در سایر شهر‌ها نیز ادامه می‌یابد.» جعفر مطلب‌زاده اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کاشان را حاصل مطالبات مردمی و پیگیری مدیران شهری دانست و بر ضرورت تسریع در انجام آن تأکید کرد. 
شایان ذکر است که پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات است. این وزارتخانه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور از سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ است. پروژه مذکور به‌عنوان بزرگراه ارتباطی زیرساخت اصلی شهر هوشمند محسوب می‌شود و شهرداری کاشان با همکاری اپراتور مربوطه گام‌های بلندی را در این راستا برداشته است.

برچسب ها: فیبرنوری ، فناوری ، کاشان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار