کد خبر: 1239749
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، گفت با شکل‌گیری کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع تعطیلی شنبه‌ها بررسی خواهد شد.

جوان آنلاین: عباس پاپی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، بنا بر مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس فرآیند برای تصویب را گذراند و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسیده است و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد.

وی در توضیح این لایحه بیان کرد: بر اساس این لایحه دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طور هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است ، اظهار داشت: طبق فرآیند قانونی در این صورت لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع و مجدد بررسی می‌شود. پس از بررسی و تصویب در کمیسیون مربوطه جهت ارزیابی همه نمایندگان ، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود تا در نوبت بررسی جلسه علنی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت کمیسیون اجتماعی تکمیل نشده و اعضای هیئت رئیسه آن هم مشخص نشده است به محض تشکیل کمیسیون اجتماعی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌شود تا مورد واکاوی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار