کد خبر: 1239747
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
از آغاز دولت مردمی بیش از ۳۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی به عضویت صندوق درآمدند. طی همین مدت تعداد اصحاب رسانه عضو صندوق از ۴ هزار به حدود ۱۰ هزار نفر رسید.

جوان آنلاین: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارائه ۳۶ طرح و خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر، از رشد چشمگیر خدمات صندوق در تمامی حوزه‌ها در دولت مردمی خبر داد و گفت: این مجموعه با اقداماتی که طی سه سال گذشته انجام داده است، فعالیت‌های خود را از حوزه حمایتی صرف به سه حوزه حمایتی، خدماتی و توانمندسازی گسترش داد.
مشاور وزیر فرهنگ: دامنه فعالیت صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی به سه حوزه حمایتی، خدماتی و توانمندسازی گسترش یافت

سیدمجید پوراحمدی در نشست هیئت امنا صندوق اعتباری هنر با تقدیر ویژه از همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت امنا و مدیره این صندوق، به تشریح مجموعه اقدامات و ارائه بیش از ۳۶ خدمت و طرح از سوی این صندوق پرداخت و گفت: صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی با افزایش تعداد اعضا وظایف جدیدی را برای خود تعریف و تلاش کرد در کنار استمرار خدمات حمایتی در حوزه توانمند سازی و رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز اقدامات جدی انجام دهد که خوشبختانه با عملیاتی سازی پروژه قاب هنر، تأسیس شرکت مسیر اقتصاد هنر و برگزاری دوره‌های تخصصی، خرید آثار از هنرمندان مستعد به ویژه در مناطق کم برخوردار به این مهم دست یابد.

پوراحمدی گسترش خدمات بیمه‌ای را یکی از دستاورد‌های مهم صندوق طی این مدت عنوان کرد و افزود: تعداد اعضای معرفی شده به سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای دولت مردمی، ۳۹ هزار نفر بود که این تعداد با رشد ۵۷درصدی به حدود ۶۲ هزار نفر رسید. همچنین تعداد اعضای تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی از ۳۰ هزار نفر به حدود ۴۶ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد تعداد اعضای صندوق هنر گفت: از آغاز دولت مردمی بیش از ۳۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی به عضویت صندوق درآمدند. طی همین مدت تعداد اصحاب رسانه عضو صندوق از ۴ هزار به حدود ۱۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به رشد مبلغ پرداختی ماهانه به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: ماهانه پرداختی مشمولان طرح کمک مستمری با رشد ۱۵۰ درصدی از ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان و ماهانه پرداختی طرح تکریم از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خدمات ارائه شده در حوزه تسهیلات را یکی از موفق‌ترین حوزه‌های صندوق نام برد و افزود: در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، طی دوره ۳ ساله با رشد ۳۱۹ درصدی روبرو بوده و موفق شدیم بیش از ۳۵۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به اعضای صندوق تخصیص دهیم بدون این که هیچ گونه منبعی درگیر و یا منابع جدیدی اخذ شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در بخش تسهیلات بلاعوض با رشد ۵۶۰ درصدی روبرو هستیم.

پوراحمدی به اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در قالب طرح‌های شمیم و جوانه نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این دو طرح به ۲ هزار و ۳۱۳ هنرمند بیش از یازده میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تخصیص یافت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۸ هزار نفر از اعضا، دارای هنر کارت هستند که در ابتدای دولت مردمی این تعداد ۶۵ هزار و ۵۰۰ هنرکارت بود. برای اولین بار در این دوره طرح فروش خودرو و موتورسیکلت به اعضای دارای هنر کارت ارائه شد.

پوراحمدی با اشاره به خدمات نوینی که در طول دولت سیزدهم از سوی صندوق ارائه شد گفت: وظایف کلانی در حوزه توانمند سازی اصحاب فرهنگ و هنر تعریف کردیم که می‌توان به پروژه قاب هنر اشاره کرد. در قالب این طرح اشتغالزایی ایجاد کردیم و طی همکاری با ۱۰۰ هنرمند بیش از ۳ هزار اثر تولید شد.

مشاور وزیر فرهنگ در بخش دیگر سخنان خود به حمایت از برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: طی سه سال گذشته بیش از ۶۰ رویداد فرهنگی و هنری در سراسر کشور را حمایت کردیم.

وی با اشاره به اضافه شدن مجموعه فرهنگسرای نیاوران به زیرمجموعه صندوق اعتباری هنر گفت: بهسازی فضای فرهنگسرای نیاوران بعد از ۳۰ سال توسط صندوق اعتباری هنر انجام شد که شامل بهسازی گالری ها، تأسیسات، سالن‌های همایش، فضای عمومی و... است.

پوراحمدی ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد برگزاری هرچه بیشتر رویداد‌های فرهنگی و هنری در این مکان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما خدمت به اهالی شریف فرهنگ و هنر است ابراز امیدواری کرد: با توسعه فعالیت‌ها و خدمات این صندوق بتوانیم گره‌ای از مشکلات آن‌ها را بگشاییم.

جلسه هیئت امنای صندوق اعتباری هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ نیز حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار