کد خبر: 1239660
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
سناتور آمریکایی:
برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا در بیانیه‌ای با یادآوری اینکه نباید فلسطینیان غزه را فراموش کنیم، تاکید کرد: ما شریک جنایات (رژیم) اسرائیل در غزه هستیم.

جوان آنلاین: در بیانیه این عضو سنای آمریکا آمده است: در حالی که بیشتر رسانه‌ها بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متمرکز شده‌اند، ما نباید از آنچه در غزه رخ می‌دهد غافل شویم، جایی که یک بحران انسانی بی‌سابقه روز به روز بدتر می‌شود.

سندرز در این بیانیه با اشاره به اینکه از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۸ هزار نفر کشته و بیش از ۸۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند، یادآور شده است: از شروع درگیری ۹ نفر از هر ۱۰ فلسطینی در غزه از محل زندگی خود آواره شده و بسیاری از آنها حتی برای چهار یا پنج بار مجبور به تغییر مکان شده‌اند.

این سناتورآمریکایی همچنین با یادآوری افزایش گرسنگی و بحران‌های بهداشتی در قلمرو محاصره شده غزه، خاطرنشان کرد: (رژیم) اسرائیل همچنان از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند و به سازمان‌های حقوق بشری اجازه دسترسی به بسیاری از مناطقی که مردم در آن مناطق نیازمند دریافت کمک‌های غذایی و درمانی هستند را نمی‌دهد.

سندرز در ادامه این بیانیه نوشت: در حالی که از ابتدای حمله (رژیم) اسرائیل به نوار غزه بیشتر زیرساخت‌های درمانی در این منطقه ویران شده و بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت غزه کشته شده‌اند، شرایط موجود در این منطقه نیز موجب گسترش بسیاری از بیماری‌های خطرناک شده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه این بیانیه، می‌افزاید: اما در میان این وحشت فراگیر و نقض قوانین بین‌المللی، ایالات متحده همچنان به ارسال میلیاردها دلار کمک مالی و هزاران بمب و سلاح‌های دیگر در قالب کمک‌های نظامی برای حمایت از (رژیم) اسرائیل در این جنگ ادامه می‌دهد و به دلیل همین حمایت‌های کورکورانه و بی منطق است که ما شریک جنایات این رژیم در غزه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار