کد خبر: 1239645
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امریکا همچنان بر موضع خود مبنی بر ادامه حضور در عرصه انتخابات پافشاری می‌کند. به موازات افزایش فشار‌ها برای کنار گذاشتن بایدن و معرفی نامزد دیگر برای حزب دموکرات، رسانه‌های امریکایی افشا کردند که رئیس‌جمهور اسبق این کشور نیز در صف هواداران انصراف حضور بایدن در رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد. 
عملکرد ضعیف جو بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی چند هفته پیش، نه تنها موج گسترده‌ای از انتقاد‌ها را متوجه بایدن کرده، بلکه همچنان تلاش‌های پیدا و پنهان درباره جایگزین شدن او با یک نامزد دیگر جریان دارد. بایدن پنج‌شنبه شب بار دیگر با قاطعیت اعلام کرد که در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری در ایالات متحده به عنوان نامزد دموکرات‌ها حضور خواهد داشت و رقیبش دونالد ترامپ را شکست خواهد داد. در حالی بایدن خود را شایسته‌ترین نامزد دموکرات برای شکست دونالد ترامپ می‌داند که در این کنفرانس خبری به دلیل اشتباهی عجیب در معرفی ولودیمیر زلنسکی به عنوان رئیس‌جمهور پوتین و سپس نام بردن از کامالا هریس معاون اول خود به عنوان معاون ترامپ بار دیگر سوژه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. 
برخی رسانه‌های امریکا گزارش داده‌اند باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده در حال تلاش برای مجاب کردن جو بایدن برای کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی است. رسانه‌های امریکا از جمله پولیتیکو روز پنج‌شنبه گزارش دادند که اوباما از مقاله انتقادی سنگین «جورج کلونی» هنرپیشه سرشناس که در آن از بایدن خواسته بود از کارزار انتخاباتی‌اش انصراف دهد حمایت کرده است. در گزارش پولیتیکو آمده است: «با آنکه اوباما به کلونی درباره حرف‌هایی که در آن مقاله زده مشورت نداد یا او را به نوشتن این مقاله تشویق نکرد، اما مخالفتی هم با آن نداشت.» همچنین، نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشینگتن‌پست، شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که اکثر دموکرات‌ها معتقدند با توجه به عملکرد رئیس‌جمهور امریکا در مناظره اخیر با دونالد ترامپ، وی باید از رقابت‌های انتخاباتی کنار بکشد. روزنامه واشینگتن‌پست نوشت که ۵۶درصد دموکرات‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، خواهان کناره‌گیری جو بایدن بودند و ۴۲درصد نیز ابراز داشتند که وی باید همچنان در گردونه رقابت‌ها باقی بماند. به طور کلی، از هر سه بزرگسال، دو نفر خواهان کناره‌گیری بایدن هستند که سهم مستقلین مخالف حضور بایدن در رقابت‌ها ۷۰درصد است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ هر کدام ۴۶درصد از آرای موافق مردمی را جذب کرده و شانه‌به‌شانه یکدیگر در رقابت هستند. واشینگتن‌پست تصریح کرد که به نظر می‌رسد پس از مناظره اخیر نگرانی‌ها در مورد سن و آمادگی بایدن برای ریاست جمهوری افزایش یافته است. نسبت امریکایی‌هایی که معتقدند بایدن از ترامپ تیرهوش‌تر است، از ۲۳درصد در آوریل به ۱۴درصد کاهش یافته است. نسبت پاسخ‌دهندگانی که بایدن را از لحاظ جسمی آماده‌تر از ترامپ می‌دانند نیز از ۲۰درصد به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: اوباما ، بایدن ، انتخابات
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار