کد خبر: 1239640
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
گل بود به سبزه هم آراسته شد 
چند روز قبل نهاد‌های نظارتی به دنبال برخی گزارش‌های واصل شده در هیئت فوتبال استان خوزستان حضور یافتند. این افراد پس از چند ساعت حضور در هیئت فوتبال برخی اسناد و مدارک را ضبط کردند

جوان آنلاین: داستان مس رفسنجان هنوز به سرانجام نرسیده که شاهد ابعاد تازه‌تری از فساد حاکم بر فوتبال ایران هستیم، فسادی که افشاگردی‌ها در خصوص پرونده مس رفسنجان نشان داد این مقوله شوم مختص باشگاه‌ها نیست که اگر بود شاهد احضار، دستگیری و حتی برکناری برخی ارکان فدراسیون فوتبال نبودیم. اتفاقاتی که نشان از دامنه گسترده فساد در فوتبال ایران داشت، فسادی که نه فقط باعث بدبینی افکار عمومی شده، بلکه تیم‌های دیگر را هم تحت‌الشعاع قرار داده است، به‌طوری‌که حمید بی‌غم، سرمربی تیم فوتسال مس سونگون تأکید دارد که پرونده باشگاه مس رفسنجان باعث بروز مشکلاتی در تیم‌های زیرمجموعه شرکت صنایع ملی مس ایران شده است: «به دلیل مشکلاتی که از لحاظ مالی به‌خاطر اتفاقات مس رفسنجان در شرکت صنایع ملی مس ایجاد شد، تیم را به‌سختی بستیم و رقم قرارداد ما از بسیاری از تیم‌ها پایین‌تر است. دو یا سه بازیکن با رقم بالا به خدمت گرفتیم و سایر بازیکنان با ارقام پایین‌تری به مس سونگون آمدند. وقتی اتفاقاتی مشابه حاشیه‌های پیرامون مس رفسنجان رخ می‌دهد، از هزینه‌کرد زیاد جلوگیری می‌شود و هزینه‌ها تحت مراقبت بیشتری قرار می‌گیرد. بودجه ما از سال گذشته افزایش زیادی نداشت و همین باعث شد کارمان را دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز کنیم.»
البته شرایط حاکم بر زیرمجموعه مس بعد از افشاگری‌هایی که در خصوص فساد مس رفسنجان شده بود جالب توجه نیست، اما عدم شفافیت در خصوص این پرونده سؤالات و ابهامات بسیاری را به دنبال داشته و تا وقتی که اوضاع به همین منوال باشد، تغییر قابل توجهی را شاهد نخواهیم بود و این می‌تواند ضربه سهمگینی به تیم‌های زیرمجموعه عمومی بزند، درست مثل ضربه‌ای که به اعتماد و باور افکار عمومی زد. اما درست زمانی که همه نگاه‌ها به مس رفسنجان است و مشخص شدن نتیجه پیگیری‌های فساد آن، انتشار اخباری در خصوص حضور نهاد‌های نظارتی در هیئت فوتبال خوزستان و ضبط برخی اسناد و مدارک، نشان از گستردگی بیش از حد فساد در فوتبال ایران دارد، فسادی که علاوه بر تیم‌های باشگاهی به برخی هیئت‌های استانی هم نفوذ کرده است. هرچند که بعد از به میان آمدن پای سهیل مهدی و خداداد افشاریان، دست داشتن برخی هیئت‌ها در این مقوله شوم دیگر جای تعجب ندارد!
چند روز قبل نهاد‌های نظارتی به دنبال برخی گزارش‌های واصل شده در هیئت فوتبال استان خوزستان حضور یافتند. این افراد پس از چند ساعت حضور در هیئت فوتبال برخی اسناد و مدارک را ضبط کردند. برخی ابهامات باعث باز شدن پای نهاد‌های نظارتی به هیئت فوتبال خوزستان شده است. هرچند که توضیحی در این خصوص داده نشده، اما بعید نیست که داستان به شکایت ع. ر داور فوتبال و رئیس سابق هیئت فوتبال ایذه ارتباط داشته باشد. داوری که سابقاً نیز شکایتی از طالقانی کرده بود و اتهاماتی را به رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان وارد کرده بود، اما بعد از چند نشست دوستانه و پادرمیانی برخی افراد کدورت‌ها برطرف شده بود. اما گفته می‌شود این پرونده قدیمی بار دیگر باز شده و شاید شکایت یا حتی گزارشات این داور پای نهاد‌های نظارتی را به هیئت فوتبال استان خوزستان کشیده باشد. کدورت‌هایی که باید دید این‌بار به سرانجام می‌رسد یا بار دیگر با ریش‌سفیدی برای مدتی مختومه اعلام خواهد شد. 
البته طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان از حضور نهاد‌های نظارتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند: «دستگاه‌های نظارتی هر زمانی می‌توانند طبق قانون حضور داشته باشند و کارشان را انجام دهند. شاید سؤال یا موردی را پیگیری می‌کردند. اطلاعی از حضور نهاد‌های امنیتی ندارم و در تهران هستم.» 
این روز‌ها که در عین ناباوری دست داشتن برخی مسئولان در پرونده‌های فساد مشخص و باعث ایجاد بی‌اعتمادی افکار عمومی شده، باید هرگونه راپورت، شکایت و اتهاماتی که به افراد مختلف زده می‌شود به‌طور دقیق بررسی و پیگیری شود تا شاهد ابهامات بیشتر نباشیم، ابهاماتی که تنها می‌تواند بی‌اعتمادی به فوتبال و مسئولان آن را به دنبال داشته باشد.

برچسب ها: فساد ، ورزش ، سرمربی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار