کد خبر: 1239574
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
آیت الله مهدوی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب در رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصابات گفت: اگر بنای بر شایسته‌سالاری است برخی از مسئولان که خوب دارند کار می‌کنند باید حفظ شوند.

جوان آنلاین: آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام‌جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: از جمله شعائر دین، مراسم عزاداری امام حسین (ع) است که در دنیا، کشور و استان اصفهان برگزار می‌شود استان اصفهان پیش‌قدم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در طول سال است.

به گزارش فارس، وی با تأکید بر اینکه بیش از این می‌توانیم تعظیم شعائر داشته باشیم افزود: با نصب یک پرچم می‌توان تعظیم شعائر را انجام داد این که هر کوچه و خانه چهره عزاداری امام حسین (ع) داشته باشد ترویج فرهنگ کربلا است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور چشمگیر مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در کمتر از دو ماه رئیس‌جمهور دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد، دشمنان در تبلیغات رسانه‌ای خود هجمه زیادی داشتند که مردم در انتخابات شرکت نکنند در خارج از کشور عده‌ای به کسانی که می‌رفتند رای بدهند فحاشی کردند، پیروز اول انتخابات مردم و حضور چشمگیر مردم در انتخابات و رضایت رهبری است.

مهدوی افزود: نکته بعدی انسجام و همدلی است که باید بین ما باشد انتخابات یک جشن ملی است رئیس‌جمهور منتخب در صحبت‌های خود تصریح به این نکته داشتند که الان وقت رفاقت و انسجام ملی است رئیس‌جمهور باید مراقب جناح‌بندی‌ها باشد و به کسانی که به او رای داده‌اند یا رای نداده‌اند خدمت کند.

وی به رئیس‌جمهور منتخب توصیه کرد: لازم است رئیس‌جمهور منتخب در راه خدمت به مردم راه شهید رئیسی را محکم و به‌شدت ادامه بدهد گرچه مدت ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی کمتر از سه سال بود اما خدمات ایشان و شیرینی که مردم احساس کردند زیاد بود همه مردم انتظار زیادی را پیدا کردند. انتظار است دولت جدید راه شهید رئیسی را در خدمت به مردم بهتر ادامه بدهد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب در رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصابات گفت: این به این معنی است که برخی از مسئولان فعلی برای ابقا شایسته هستند اگر بنای بر شایسته‌سالاری است برخی از مسئولان که خوب دارند کار می‌کنند باید حفظ شوند.

مهدوی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه افرادی را باید انتخاب کنند که هیچ زاویه‌ای با انقلاب نداشته باشند گفت: می‌گویم همه اعضای هیئت دولت و افراد منصوب از سوی رئیس‌جمهور هیچ زاویه‌ای با ولی‌فقیه هم نباید داشته باشند این نکته‎ای است که باید به آن اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: برای انتصاب مدیران ارشد استانی انتظار می‌رود با نمایندگان ولی‌فقیه و امامان جمعه استان‌ها و بزرگان استان مشورت شود. انتظار داریم بدون مشورت عزل و نصبی صورت نگیرد. در انتصابات باندبازی و جناحی قرار نگیرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از مصادیق تقوا است، ضرورت دارد انسان با رعایت شروط عقلی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در جامعه انجام دهد.

مهدوی ادامه داد: باید توجه داشت امربه‌معروف به معنای اصلاح جامعه است، افراد باید در جامعه نسبت به رعایت قوانین حساس بوده و به متخلفین تذکر دهند، امروز اگر کسی سلامت جامعه را نشانه گرفته است و موجب برهم زدن سلامت خانواده‌ها می‌شود باید با او برخورد شود.

وی با بیان اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی را در پیش داریم، به جوانان توصیه کرد: در مراسم و جلسات امام حسین (ع) در مساجد و حسینیه‌ها حضور دائمی و پرشور داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار