کد خبر: 1239466
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
عملیات اجرایی بزرگراه بعثت به عنوان بزرگترین بزرگ‌راه جنوب کشور در غرب شهرستان قشم آغاز و کلنگ آن به زمین زده شد.

جوان آنلاین: مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین بزرگ‌راه جنوب کشور در شهرستان قشم با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، جمعی از مردم محلی، شهردار قشم و دیگر مسوولان برگزار شد.

به گزارش تسنیم، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: طول بزرگراه بعثت ۶۵ کیلومتر است که با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.

سعید اکبریان تصریح کرد: بزرگراه بعثت از فرودگاه بین‌المللی قشم تا روستای باسعیدو اجرا می‌شود و شامل عملیات خاکی، ابنیه فنی و انجام آسفالت است.

براساس این گزارش، امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا (ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل نیز در شهرستان قشم افتتاح شد.

اکبریان با اعلام اینکه طول مسیر بزرگراه توحید ۱۰ کیلومتر رفت و ۱۰ کیلومتر برگشت است، بیان داشت: بخش نخست این پروژه تا روستای نخل‌گل در دو مسیر رفت و برگشت هر مسیر به طول ۲.۵ کیلومتر امروز افتتاح شد.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات اجرایی قطعه یک با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اجرای رفیوژ میانی، جداول کناری، احداث روشنایی و آسفالت به بهره‌برداری رسیده است.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده‌ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار