کد خبر: 1239392
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: در ادامه تبریک سران کشور‌ها به رئیس‌جمهور منتخب، رؤسای جمهور سوریه، ارمنستان و ونزوئلا با دکتر پزشکیان به صورت تلفنی گفتگو کردند و انتخاب ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند. 
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری با اظهار امیدواری نسبت به اینکه روابط دو کشور در دوره پیش‌رو نیز همچنان گرم و صمیمی پیش برود، افزود: روابط ایران و ارمنستان بر پایه منافع مشترک استوار است. روابط دو کشور صرفاً رابطه دو همسایه با یکدیگر نیست، بلکه روابطی ممتاز است که هیچ گاه تحت تأثیر هیچ عامل دیگری قرار نمی‌گیرد. پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ارمنستان در میان همسایگان ایران جایگاه مهمی دارد و روابط با این کشور در منظومه سیاست خارجی جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت است؛ مرز ایران با ارمنستان اگر چه کوتاه، اما مرز امید و زندگی مسالمت‌آمیز است و سیاست اصولی ما در قبال شما خدشه‌ناپذیر است. رئیس‌جمهور منتخب با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی همه کشور‌ها احترام گذاشته و مخالف هرگونه تغییر در مرز‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: از گفتگو‌های صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت کرده و آماده هرگونه مساعدتی در این زمینه هستیم. 


 تأکید پزشکیان بر تداوم روابط با ونزوئلا
«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با «مسعود پزشکیان» موفقیت وی در کسب اعتماد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری موفقیت‌آمیز فرایند انتخاباتی بزرگ با مشارکت بسیار خوب ملت ایران را تبریک گفت. رئیس‌جمهور ونزوئلا جمهوری اسلامی ایران را دوست واقعی و حامی همیشگی ونزوئلا دانست و خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که ونزوئلا نیز دوست و همراه واقعی شما خواهد ماند و به اراده جنابعالی در تقویت و ارتقای روابط دو کشور باور داریم. پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ونزوئلا در سیاست خارجی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار خرسندیم که سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها عالی و رو به رشد است. رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترک از جمله آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی هستند و در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه نگاه و مواضع مشترکی دارند، تأکید کرد: بی‌تردید دولت من نیز در صدد تداوم و توسعه همکاری‌ها با ونزوئلا خواهد بود. 


 توسعه همکاری با سوریه سیاست راهبردی ایران 
رئیس‌جمهور منتخب همچنین در پاسخ به تماس تلفنی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه روابط ایران و سوریه بر پایه‌های مستحکمی بنا شده، توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین را یک سیاست راهبردی برای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: همه تلاش ما این است که این راهبرد با قدرت ادامه یافته و روابط دو طرف بیش از پیش استحکام یابد. بشار اسد در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، رابطه فیمابین ایران و سوریه را بنیان و اساس ثبات و عامل اصلی جلوگیری از تحمیل هیمنه خارجی بر منطقه دانست و اظهار داشت: با همکاری شما تلاش خواهیم کرد این رابطه را بیش از پیش تقویت و مستحکم کنیم. پزشکیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه روابط دو کشور بر پایه‌های مستحکمی بنا شده، توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین را یک سیاست راهبردی برای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: همه تلاش ما این است که این راهبرد با قدرت ادامه یافته و روابط دو طرف بیش از پیش استحکام یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار