کد خبر: 1239314
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
مزایای جسمانی و روانی ازدواج بی‌شمار است. بعد از ۵۰سال تحقیقات جامعه‌شناختی در کشور‌های توسعه یافته ثابت شده که بهترین منبع سلامتی، ثروت، طول عمر و آرامش خاطر کودکان از ازدواج رضایتمند و سالم ناشی می‌شود

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «حامین‌مدیا» نوشت: اگر شما در رابطه با همسرتان مشکلی داشته یا دارید، احتمالاً توصیه‌های زیادی به شما شده است. اینطور به نظر می‌رسد هر فردی که ازدواج کرده یا افرادی را می‌شناسد که ازدواج خوبی داشته، رمز و راز یک عشق بی‌انت‌ها در ازدواج را می‌داند. 
جان گاتمن می‌گوید، پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش، همانطور که در کتاب «هفت اصل برای ساخت ازدواج» گفته بود، به این نتیجه رسید که باور‌های غلط بسیاری در مورد ازدواج وجود دارد که نه تنها مخرب است، بلکه بالقوه توانایی از بین بردن رابطه را دارد. این باور‌ها خیلی خطرناک هستند، چون باعث می‌شوند زوج‌ها مسیر اشتباهی را انتخاب کنند یا به سبکی با یکدیگر برخورد کنند که امیدی به بهبود رابطه وجود ندارد و این فرضیه که رابطه را می‌توان با افزایش حساسیت بین فردی (توجه) بهبود بخشید نیز غلط است. تعدادی از این باور‌های غلط عبارتند از: 
- ازدواج فقط یک کاغذ و قرارداد رسمی است: مزایای جسمانی و روانی ازدواج بی‌شمار است. بعد از ۵۰سال تحقیقات جامعه‌شناختی در کشور‌های توسعه یافته ثابت شده که بهترین منبع سلامتی، ثروت، طول عمر و آرامش خاطر کودکان از ازدواج رضایتمند و سالم ناشی می‌شود. 
- تنها زندگی‌کردن با روابط موقت، همانند زندگی متأهلی است: دوباره تحقیقات جامعه‌شناختی نشان داده است که در همه جای کره‌زمین افرادی که تنها زندگی می‌کنند، زودتر می‌میرند، کمتر سالم‌تر‌ند، کمتر ثروتمندترند و بهبودی از بیماری‌ها برایشان کندتر است به نسبت افرادی که ازدواج کرده‌اند. این امر خصوصاً برای مردان صادق است که در مقایسه با زنان از حمایت‌های اجتماعی ضعیف‌تری برخوردارند. زمانی که مردان در یک رابطه متعهدانه هستند، حمایت‌های اجتماعی خود را افزایش می‌دهند. 
- تعارض در رابطه زناشویی نشانه آن است که در یک رابطه بد و مخرب قرارگرفته‌اند: تعارض در همه روابط وجود دارد و غیرقابل اجتناب است. علاوه بر این، تعارض به ما کمک می‌کند تا آگاهی خود را نسبت به شریک زندگی‌مان افزایش دهیم. تعارض معمولاً از تلاش برای ایجاد رابطه از دست رفته شکل می‌گیرد، مخصوصاً زمانی که یکی از زوجین تلاش می‌کند تا به لحاظ عاطفی به دیگری نزدیک‌تر شود. همچنین تعارضات از تفاوت انتظارات زوجین از یکدیگر شکل می‌گیرد که ارزش دارد در موردشان صحبت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار