کد خبر: 1238978
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
"امید نجفی"، "محمد امین زهیر" و "امیرعلی فریدی اسد" ۳ سال محروم شدند.

جوان آنلاین: " امید نجفی" ورزشکار پاورلیفتینگ، " محمد امین زهیر" ورزشکار پاراپاورلیفتینگ و "امیرعلی فریدی اسد" کشتی گیر آزادکار به سه سال محرومیت از فعالیت در تمامی حوزه های ورزشی محکوم شدند.

افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه داخل مسابقه(IC) "امید نجفی" ورزشکار پاورلیفتینگ را در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در خلال رقابتهای قهرمانی کشور در شهر ورامین اخذ نمودند، که پس از بررسی نمونه توسط آزمایشگاه مورد تایید وادا، وجود ماده ممنوعه "اکساندرولون" از گروه ماده ممنوعه S۱ لیست مواد و روشهای ممنوعه وادا، در نمونه وی تایید شد.

با توجه به محرزبودن تخلف طبق بند ۱-۲ و ۲-۲ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران که شامل محرومیت ۴ ساله می باشد. اما عطف به ماده ۱۰-۸-۱ قوانین مبارزه با دوپینگ ایران و پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط این ورزشکار، وی از یکسال کاهش دروه محرومیت بهره مند می گردد. لذا کمیته انضباطی ایران نادو "امید نجفی" را به مدت سه سال از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ لغایت ۱۴۰۶/۰۱/۱۹ از کلیه فعالیت های ورزشی محروم کرد.

در خصوص "محمدامین زهیر"، نامبرده در تاریخ ۱۷ بهمن ماه۱۴۰۲ در خلال مسابقات قهرمانی کشور پارا پاورلیفتینگ، توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در داخل مسابقه (IC) مورد نمونه گیری قرارگرفت که پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه مورد تایید وادا، وجود ماده "متاندینون" از گروه S۱ در لیست مواد و روشهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، تایید گردید.

این تخلف ورزشکار، طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو شامل محرومیت ۴ ساله می باشد. اما با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار و عطف به ماده ۱-۸-۱۰ قوانین مبارزه با دوپینگ ایران حکم محرومیت وی با یک سال کاهش به سه سال محرومیت از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ لغایت ۱۴۰۶/۰۱/۱۷ صادر شد.

ورزشکار سوم که حکم او نیز با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو، توسط کمیته انضباطی ایران نادو صادر گردید "امیرعلی فریدی اسد" کشتی گیر آزادکار می باشد، که در خلال مسابقات بین المللی کشتی آزادجوانان جام علی پناه (IC) در شهر خرم آباد، مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت.

آزمایشگاه مورد تایید وادا مواد ممنوعه "تستسترون، نوراندروسترون، اتیوکولانولون، ترنبولون و ..." را از گروه S۱ در نمونه ارسالی وی تایید کرد که طبق قوانین وادا محرومیت ۴ ساله شامل وی می گردید، ولی با عنایت به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار و عطف به ماده ۱-۸-۱۰ قوانین مبارزه با دوپینگ ایران که وی را مستحق کاهش یک ساله دوره محرومیت می داند، کمیته انضباطی ایران نادو حکم محرومیت وی را از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ لغایت ۱۴۰۶/۰۳/۱۲ و به مدت سه سال صادر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار