کد خبر: 1238768
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین فرا رسیدن "هفته فرهنگ مالیات" را تبریک گفت.
زارع

به گزارش جوان آنلاین،سید محمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پیامی فرا رسیدن "هفته فرهنگ مالیات" را تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ تیرماه مصادف با «روزمالیات» و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی است. مالیات به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت، نقش بسزایی در تامین هزینه های دولت و به ویژه قطع وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی و نیل به استقلال اقتصادی دارد; از این رو، یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تکیه مخارج دولت بر مالیات ها و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

با عنایت به حساسیت شرایط کشور در مقطع زمانی فعلی و وضع تحریم های ناعادلانه بین المللی بر علیه ملت سرافراز ایران، مالیات منبعی مهم برای تامین درآمد دولت در حوزه های مختلف چون تولید و اشتغال زایی در کشور است و نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و بنا نمودن جامعه ای رو به پیشرفت در سایه عدالت اجتماعی دارد.

پرداخت مالیات و مشارکت مردم در این امر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک فریضه است و امیرمومنان حضرت علی(ع) در باره اثرات مالیات در اداره جامعه اسلامی می فرمایند: «حکومت، با نابودی مالیات، جز اندکی دوام نمی آورد با این حال برای گرفتن درهمی نباید کسی مورد ظلم واقع شود.»

آنچه که در کشور ما به فرهنگ سازی مالیاتی و جذب مودیان کمک می کند،‌ شفاف سازی درخصوص مسایل مالیاتی و چگونگی مصرف آن در جامعه است. بدون شک اعتماد و باور عمومی مهم ترین پشتوانه اجرای سیاست های اقتصادی در کشور است و با اعتماد بیشتر مردم بر کارکرد اقتصادی و در آمد سازی دولت، جایگاه مالیات مشروعیت و مقبولیت ویژه ای می گیرد.
هفته فرهنگ مالیاتی، فرصتی است مغتنم برای قدردانی از عزیزانی که دراین مسیر نظام مالیاتی را یاری می نمایند، بدینوسیله روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتي را خدمت مؤديان خوش حساب مالياتي که همواره با درک وضعیت موجود اقتصادی و با هدف دستیابی به افقی روشن و چشم اندازی پر امید در تامین هزینه های کشور سهیم و نقش آفرین می باشند، مسئولین محترم استانی، تمامی شهرداری های سطح استان، اتحادیه ها ،مجامع امور صنفی و اصحاب شریف رسانه در استان که در امر فرهنگ سازی، اطلاع  رسانی و اشاعه مضامین مالیاتی تلاش می نمایند و همچنين همکاران سختکوش اداره کل امور مالیاتی استان تشکر و قدردانی می ‎نمایم. امیدوارم که همواره در خدمتگزاری به مردم شریف ایران، سربلند و پیروز باشیم.

برچسب ها: مالیات ، توسعه ، قزوین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار