کد خبر: 1238760
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کیومرث هاشمی:
وزیر ورزش و جوانان گفت: کوچک‌ترین فسادی در ورزش کشور و از جمله فوتبال اصلا قابل قبول نیست و امیدوارم با هوشیاری و روش های پیشگیرانه دنبال این باشیم این حداقل‌ها هم نباشد

جوان آنلاین: کیومرث هاشمی امروز دوشنبه در نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال کشور که امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان اظهار داشت: تشکر می‌کنم از همه مدیران عامل باشگاه‌ها به خاطر زحماتی که در طول فصل کشیدند. امیدوار هستیم که با برگزاری اینگونه نشست‌ها لیگ برتر سال جاری ما یک لیگ پویا و بهتر از سال گذشته باشد. خسته نباشید می‌گویم امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی سبب شود تا لیگ برتر ما پویا شود. فصل گذشته فصل بسیار خوب و رقابت‌ها تنگاتنگ بود و هواداران را پای گیرنده‌ها نشاند یا در ورزشگاه از نزدیک مسابقات را مشاهده کردند. این موضوع یکی از نقاط قوت لیگ ما در فصل گذشته بود و نیاز به تقویت بیشتر دارد و از همه کسانی که به استاندارد سازی فوتبال کشور کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی افزود: ورزش حرفه‌ای سه ضلع دارد که یکی از اضلاع آن خود باشگاه‌ها هستند. یک ضلع آن ورزشکار، ضلع دیگر خود رویداد است. در فوتبال حرفه‌ای امروز باشگاه رکن اصلی است. شاید در رشته‌های دیگر اینگونه نیست مثل تنیس و گلف و این دو رشته اگر باشگاه نداشته باشند آن دو ضلح دیگر خدشه به آن وارد نمی‌شود اما اگر باشگاه از فوتبال گرفته شود عملا ضلع‌های دیگر نقشی به آن معنا نخواهند داشت. باشگاه در فوتبال امروز رکن اصلی فوتبال است.

فوتبال در استانداردسازی در حال بلوغ است

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: فدراسیون به عنوان یک سیاستگذار نقش خود را ایفا می‌کند و باشگاه می‌تواند به فوتبال حرفه ای ما کمک دهد. فوتبال ما در استاندارد سازی در حال بلوغ است. در وزارت ورزش و جوانان در مبحث ورزشگاه ۱۰۰ درصد ورزشگاه ها دولتی است و خوب نیست اما چاره ای نیست. باید شرایطی فراهم کنیم تا دولت خودش را از باشگاه داری دور کند. متولی باشگاه داری بخش خصوصی است. سال‌های سال آرزو بود تا خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اتفاق بیفتد و من از همان ابتدا گفتم که کار دولت باشگاه‌داری نیست و کار سختی داریم.

شهید رئیسی پای کار ایستاد تا خصوصی‌سازی سرخابی‌ها رخ دهد

وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی پای کار ایستاد تا خصوصی‌سازی اتفاق افتاد. رسالت من چیز دیگری است و به عنوان خدمتگذار جامعه ورزش باید ایفای نقش کنم نه اینکه تمام ذهنم را صرف این دو باشگاه کنم و البته حق این دو باشگاه است. بیشترین هوادار فوتبال در قاره آسیا متعلق به فوتبال ایران است و چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم. در لیگ یک و دو استقبال بسیار خوب است و حتما کمک می کنیم و دنبال این نیستیم تا تیم داری کنیم. به تمام ورزشگاه هایی که متعلق به وزارت ورزش است به مدیران استان‌ها دستور دادم که سخت‌گیری نکنند و ورزشگاه ها را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند. باشگاه‌ها رکن فوتبال ایران هستند. من اعلام کردم سه ماه پیش که ورزشگاه آزادی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهم.

بهتر است ورزشگاه آزادی دست فدراسیون فوتبال باشد

هاشمی اضافه کرد: متولی فوتبال کشور، فدراسیون فوتبال است و بهتر است ورزشگاه دست فدراسیون باشد زیرا تخصصی‌تر عمل می‌کند. روزی که آمدم یک متر ورزشگاه آزادی چمن خزانه نداشت اما امروز از خزانه چمن ورزشگاه بازدید کنند و بلافاصله بعد از هر بازی اگر نقطه‌ای از زمین آسیب دیده باشد، جایگزین می‌شود. برابر زمین ورزشگاه ما خزانه چمن داریم. هر سه هفته یکبار من از ورزشگاه بازدید می‌کنم.

برای بازسازی ورزشگاه آزادی ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفتیم

وی یادآور شد: در قانون بودجه ۱۴۰۳ برای بازسازی ورزشگاه بودجه ای در نظر گرفتیم و ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این ورزشگاه قرار دادیم و کار تعمیرات آن انجام می شود. در بحث وی ای آر ۱۱۰ میلیارد تومان دولت اختصاص داده است. اولین بار است که این موضوع را می گویم و برخی می گویند وزارت ورزش نمی گذارد این کار انجام شود. در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و یک سری موانع وجود دارد. اگر دولت کمک نکند شاید کار جلو نرود و کارهای وی ای ار با برنامه ریزی انجام می شود تا لیگ پیش رو با وی ای آر برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که به دولت برمی گردد بحث استانداردسازی ورزشگاه هاست و ما هم کمک می کنیم و یکی دو مورد بررسی کردیم و کار نشدنی نیست و باشگاه ها هم کمک می‌کنند. مسئول تامین ورزشگاه خود باشگاه ها هستند اما با توجه به شرایطی که در فوتبال کشور وجود دارد، دولت کمک می کند. تلاشم بر این است حتما به دلیل اهمیت صنعت و گستردگی فوتبال هر سه یا چهار ماه جلسه‌ای با مدیران عامل باشگاه‌ها داشته باشیم تا به توسعه فوتبال ملی و کشور کمک کند. اگر حال باشگاه‌های ما خوب باشد، حال فوتبال ملی هم خوب خواهد بود. حتما با مدیران عامل لیگ آزادگان هم جلسه‌ای برگزار می‌کنیم.

فوتبال ما گرفتار دلال بازی است

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم در فصل نقل و انتقالات مغلوب جنجال های بیرونی نشوید. فوتبال ما گرفتار دلال بازی است و امیدوارم تلاش کنیم بهترین بازیکنان و مربیان بیایند. مربیان و بازیکنان خوبی داریم و باید سعی کنیم به دور از هیاهو به دنبال بازیکنانی باشیم که کیفیت آنها خوب و ارقام دستمزد آنها غیرواقعی نباشد. تجربه ثابت کرده فوتبال و باشگاه‌های ما از این موضوع خیلی ضرر کردند.

تیم‌های لیگ برتری به دنبال ایجاد فوتبال زنان باشند

هاشمی اضافه کرد: اگر سیاست‌ها و رفتار حرفه‌ای در فوتبال ما نهادینه شود، ارقام واقعی‌تر می‌شود. از سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان اصلا غفلت نکنید و در بحث فوتسال و فوتبال بانوان هم سرمایه‌های خوبی داریم. تیم‌های لیگ برتری به دنبال ایجاد فوتبال بانوان باشند و توجه به رده‌های پایه مهم است. در درآمدزایی خیلی از باشگاه‌های خوب دنیا در این زمینه موفق بودند.

کوچک‌ترین فساد در فوتبال قابل قبول نیست

وی اظهار داشت: کوچک‌ترین فسادی در ورزش کشور و از جمله فوتبال اصلا قابل قبول نیست و امیدوارم با هوشیاری و روش های پیشگیرانه دنبال این باشیم این حداقل‌ها هم نباشد و زحمات باشگاه ها با تخلفات عده ای معلوم‌الحال خدشه‌ای به فوتبال کشور وارد نکند. فدراسیون فوتبال باید شرایطی فراهم کند تا تخلفات به حداقل برسد و شاهد آن نباشیم.

برای اولین بار فیرپلی مالی در برنامه هفتم ثبت شد

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: برای اولین بار فیرپلی مالی در برنامه هفتم ثبت شد و به مجمع آن فدراسیون برای اولین بار احترام گذاشتند. در ورزش حرفه‌ای باید انصاف مالی ایجاد شود. چه بسا این آیین‌نامه به رقابت‌پذیری هرچه بهتر این کار کمک کند. سقف قراردادهایی که با کمک دستگاه های نظارت ایجاد شد، یک قانون است. ۶ کشوری که فیرپلی مالی دارند موفق هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است و این مسئولیت را روز اول به مهدی تاج دادم. هشت روز است است قانون ابلاغ شده و فرصت داریم تا سه ماه آینده به مجمع عمومی فدراسیون برسد و لازم الاجرا شود تا خیلی از مشکلات را مرتفع کند.

الزامات فرهنگی ورزش کشور را نوشتیم

وی گفت: کشور ما فرهنگی است و ما آیین نامه الزامات فرهنگی در ورزش کشور را نوشتیم و به فدراسیون ها از جمله فوتبال ابلاغ کردیم. خواهش می کنم اولین بخش فرهنگی خاص را با افراد فوتبالی و خوش فکر راه اندازی کنید. فعال کردن قانون هواداری یکی از دغدغه های ما است که به توسعه و گسترش فوتبال کمک می کند. امیدوارم لیگ فصل آتی لیگ خوبی باشد و مشکلات آن برطرف شود. ما می توانیم معیارهای ای و بی و سی را الزامی تلقی کردیم. به عنوان خدمتگذار ورزش کشور باید بیش از گذشته به فوتبال کشور اهمیت داده باشد. در تبریز تیم تراکتور آن همه آورده اجتماعی دارد و وظیفه دارم اگر مشکلی دارد از آن حمایت کنم. حال باشگاه ها خوب باشد حال فوتبال کشور و ورزش کشور خوب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار