کد خبر: 1238495
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
یک مقام ارشد کاخ سفید بدون ذکر نام خود گفت که بایدن ابزارهای لازم برای پیروزی در انتخابات و غلبه بر ترامپ را ندارد.

جوان آنلاین: یک مقام ارشد کاخ سفید در گفت‌وگو با نیویورک تایمز، گفت که بایدن روز به روز نشانه‌های بیشتری از پیری را بروز می‌دهد.

در حالی که صدای دموکرات‌ها به تدریج برای کناره‌گیری جو بایدن رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا از کارزار رقابت‌ها بلندتر می‌شود، این مقام ارشد کاخ سفید نیز به جمع مخالفان بایدن پیوست و گفت: «رئیس‌جمهور بایدن نباید برای پیروزی دوباره‌اش تلاش کند، او ابزار لازم برای ورود به رقابت‌های قوی انتخاباتی و شکست ترامپ را ندارد».

او افزود: «بایدن به طور پیوسته علائم پیری بیشتری را در ماه های اخیر نشان داده است».

نیویورک تایمز همچنین نوشت که مصاحبه با دهها مقام، قانون‌گذار و تحلیل‌گر حزب دموکرات نشان می‌دهد که درگیری و تنش میان آن‌ها و بایدن که حاضر به کناره‌گیری از رقابت‌ها نیست، نزدیک است؛ هرچند هنوز تعدادی از مقامات عالی حزب دموکرات حامی جو بایدن هستند.

«اسکات پیترز» نماینده حزب دموکرات از کالیفرنیا به نیویورک تایمز گفت: «احساسم این است که به توانایی بایدن برای پیروزی در این رقابت اعتماد بسیار کمی دارم؛ وقتی بدانیم که شکست خواهیم خورد، حماقت است که مسیر دیگری را نرویم».

بایدن روز گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیز نشانه‌هایی از پیری و ناتوانی جسمی خود را بروز داد و با این حال گفت: ««فقط اگر خدا به من بگوید که از رقابت‌ها خارج شو، من انصراف خواهم داد».

اولین مناظره بایدن و ترامپ در ۷ تیر ماه که با صحنه‌های متعدد ناتوانی ذهنی و جسمی بایدن همراه بود، بسیاری از دموکرات‌ها را ترسانده است.

بایدن به شبکه ای بی سی نیوز گفت که فقط به مقداری خواب و استراحت نیاز دارد و در روز مناظره با ترامپ مقداری خسته و بیمار بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار