کد خبر: 1238415
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: حملات مقاومت حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد و در یکی از تازه‌ترین اقدامات، این جنبش با حملات پهپادی توپخانه رژیم صهیونیستی را به آتش کشید. منابع امنیتی صهیونیستی تأکید دارند که حزب‌الله توان پرتاب روزانه ۳ هزار موشک را دارد و کسی توان مقابله با آن را ندارد. 
از آغاز جنگ غزه، مرز‌های لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرده است. روز شنبه در پی حمله پهپادی مقاومت لبنان، مقر توپخانه رژیم صهیونیستی دستخوش آتش‌سوزی شد. مقاومت لبنان اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستا‌های جنوب لبنان، مبارزان ما امروز حمله پهپادی را به مقر توپخانه گردان۴۰۳ وابسته به لشکر۹۱ در «بیت‌هلل» انجام دادند که منجر به آتش گرفتن آن شد.» منابع عبری اعلام کردند که به دنبال این حمله، آتش‌سوزی‌هایی در منطقه بیت‌هلل رخ داد و دو پهپاد در منطقه بیت‌هلل منفجر شد. 
 حزب‌الله توانایی تولید سلاح دارد
حزب‌الله لبنان چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در واکنش به ترور یکی از فرماندهانش در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک کرده بود. وبگاه صهیونیستی واللا به نقل از «تل پری» رئیس بخش تحقیقات مرکز بررسی چالش‌های امنیتی در شمال اراضی اشغالی (آلما) نوشت: «سناریو‌های فرضی حمله گسترده از لبنان بیش از پیش به واقعیت نزدیک می‌شود و سؤالی که باید مطرح شود این است که آیا اسرائیل برای آن آمادگی دارد؟» طبق گزارش مرکز تحقیقاتی آلما، ۷۵هزار موشک و راکت در اختیار حزب‌الله قرار دارد و این جنبش زرادخانه دیگری دارد که شامل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پهپاد از انواع مختلف است. پری اضافه کرد: «بخش عمده‌ای از قدرت آتش حزب‌الله در روز‌های اول جنگ بر حیفا متمرکز خواهد شد و در چنین صورتی مدیریت یک زندگی عادی غیرنظامی در آنجا بسیار دشوار یا حتی غیرممکن خواهد بود.» وی گفت: «از آنجایی که ما در مورد حجم بسیار زیادی از پرتاب موشک صحبت می‌کنیم، از نظر آماری، میزان پرتاب روزانه موشک که واقعاً مؤثر خواهد بود، در مقایسه با آنچه تاکنون در شمال دیده شده است، بسیار بیشتر خواهد بود.» واللا در ادامه آورده است: «حزب‌الله توانایی تولید تسلیحات در خاک لبنان را دارد و مرکز آلما تخمین می‌زند که فعالیت تولید حتی در زمان جنگ همه‌جانبه با اسرائیل ادامه خواهد داشت و در چنین شرایطی، حزب‌الله قادر خواهد بود به پرتاب موشک برای مدت بسیار طولانی ادامه دهد.» مرکز آلما در تحقیقات خود آورده است: «میزان تسلیحاتی که حزب‌الله در اختیار دارد به آن اجازه می‌دهد دست‌کم در ۱۰ روز نخست، روزانه به طور متوسط ۳ هزار موشک به سمت اسرائیل پرتاب کند.» منابع امنیتی صهیونیست در این باره اذعان کردند: «هیچ طرفی در جهان وجود ندارد که بتواند با این حجم از موشک‌باران و حمله راکتی مقابله کند.» طبق این گزارش، حیفا دست‌کم به سه دلیل برای حزب‌الله جذاب است؛ نخست اینکه این شهر سومین شهر بزرگ در اراضی اشغالی است و ۳۰۰هزار نفر یا بیشتر جمعیت دارد. دوم؛ این شهر محل تمرکز تأسیسات استراتژیک، از جمله بنادر دریایی، پالایشگاه‌های نفت، اردوگاه‌های نظامی، کارخانه‌های امنیتی، نیروگاه‌ها و تأسیسات مختلف است و دلیل سوم نیز این است که حیفا برای جنگ آماده نیست و بیش از نیمی از جمعیت آن پناهگاهی ندارند و برخی دیگر نیز در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنند که پناهگاه‌های آن‌ها قدیمی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار