کد خبر: 1238401
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
حسین فصیحی

 کودکان از گروه‌های مهم در معرض خطر هستند که توان مراقبت از خود را ندارند، از همین‌رو بسیاری از اتفاق‌های ناگواری که برای آن‌ها روی می‌دهد در سایه بی‌توجهی والدین اتفاق می‌افتد. تاکنون کودکان بسیاری به دلیل همین بی‌توجهی والدین‌شان ربوده شده‌اند و حوادث ناگواری برایشان افتاده است. جامعه از نابسامانی بسیاری برخوردار است، از همین‌رو وقتی کودکی از جمع خانواده‌اش جدا می‌شود این احتمال وجود دارد که به راحتی در معرض خطر قرار گیرد. کودکانی که ربوده می‌شوند یا به خانواده‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند، فروخته می‌شوند یا از سوی باند‌های سازمان‌یافته مورد بهره‌کشی قرار می‌گیرند. عمده این اتفاق‌ها در محل‌های شلوغ از جمله مراکز خرید و مراکز تفریحی و زیارتی اتفاق می‌افتد. بسیاری از مجرمان در چنین نقاطی به دنبال سوژه‌های مورد نظرشان می‌گردند و زمانی که اطمینان پیدا می‌کنند کودک مورد بی‌توجهی والدینش قرار گرفته یا از آن‌ها دور شده طفل را با خود می‌برند، مثل حادثه‌ای که برای آرین کوچولوی ۵/۳ ساله اتفاق افتاد. شامگاه جمعه دو هفته قبل خانواده او به پلیس خبر دادند که طفل خردسالشان در پارک‌شهر تهران گم شده است. پدر آرین آن شب او را همراه آرمین، برادر دوقلوی آرین و آریا پسر هشت ساله‌اش برای بازی به پارک برده بود، اما آرین به دلیل غفلت او ناپدید شده و تلاش پلیس تهران برای پیدا کردن طفل ناکام مانده است. 
گاه این بی‌توجهی‌ها به قیمت جان طفل تمام می‌شود، مثل حادثه‌ای که برای بنیتا دختربچه هشت ماهه اتفاق افتاد. صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۶، پدر بنیتا در حالی که طفل شش ماهه‌اش داخل سواری پرایدش بود از خودرو پیاده شد تا در پارکینگ را باز کند و خودرو را داخل ببرد که دو مجرم در حال عبور بودند و خودرو را به همراه طفل ربودند تا اینکه جسد بنیتا شش روز بعد داخل همان خودرو در یکی از خیابان‌های پاکدشت کشف شد. انتشار خبر در رسانه‌ها، واکنش‌های زیادی به همراه داشت و جنجال زیادی هم به پا کرد و با وجود اینکه عاملان حادثه شناسایی و دستگیر و عامل اصلی هم قصاص شد، اما روشن است که حادثه به دلیل بی‌احتیاطی پدر بنیتا رقم خورده بود. گاهی این اتفاق در جریان سانحه رانندگی رخ می‌دهد، مثل دختربچه‌ای سه ساله‌ای که در شهرستان کبودرآهنگ جانش را از دست داد. روز حادثه وقتی راننده کامیون با دنده عقب حرکت می‌کرد، نمی‌دانست دختربچه‌اش زیر چرخ‌های کامیون او جان داده است. 
روشن است والدینی که در جریان این اتفاق‌ها فرزندان خود را از دست می‌دهند، رنج بسیاری را تحمل می‌کنند. با این حال تصور اینکه این اتفاق همیشه برای دیگران روی می‌دهد، سبب شده بسیاری از والدین نسبت به فرزندانشان بی‌توجه باشند، بی‌توجهی که گاهی جبران آن هرگز امکانپذیر نیست.

برچسب ها: پلیس ، کودکان ، حوادث
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار