کد خبر: 1238399
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مسعود درستی، مدیر عامل متروی تهران گفت: ما امروز شاهد هستیم که مترو سهمی کمتر از ۱۰ درصد در حمل و نقل در تهران دارد و این در حالی است که سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی شهروندان کمتر از ۲۵ درصد بوده و برای ارتقای جایگاه مترو باید کار‌های زیادی انجام دهیم. 

جوان آنلاین: مدیر عامل متروی تهران با تأکید بر تسهیل ساخت قطار ملی از سهم ۱۰ درصدی مترو در حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: باید این سهم بر اساس تکلیف به ۷۰‌درصد برسد. 
مسعود درستی، مدیر عامل متروی تهران گفت: ما امروز شاهد هستیم که مترو سهمی کمتر از ۱۰ درصد در حمل و نقل در تهران دارد و این در حالی است که سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی شهروندان کمتر از ۲۵ درصد بوده و برای ارتقای جایگاه مترو باید کار‌های زیادی انجام دهیم. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر از هفت خط مترو حدود۳۰۰ کیلومتر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم که برای ارتقای همین هفت خط مترو باید در حوزه زیرساخت و ارتقای ناوگان اقدامات مهمی انجام دهیم، افزود: مردم به علت کمبود ناوگان آنطور که باید و شاید از مترو استفاده نمی‌کنند و مهم‌ترین گام ورود ناوگان و ارتقای زیر ساخت است. 
مدیر عامل شرکت متروی تهران افزود: مهم‌ترین اتفاق فعلی دو قرارداد مهم و کلیدی است که قرارداد۶۳۰ واگن یکی از آنهاست که به نظر می‌رسد امروز به لحاظ اجرایی به جایی رسیده که تا یک سال آینده شاهد ورود قطار‌ها و اتفاقات خوب باشیم. همچنین قرارداد قطار ملی نیز قرارداد دیگر است که پیگیر انعقاد قرارداد نهایی آن هستیم و روز‌های آخر برای نهایی‌شدن طی می‌کند و مجوز سازمان مدیریت نیز برای قرارداد ۱۱۳ واگن اخذ شد. 
وی با بیان اینکه مرور دو سال گذشته متروی تهران نشان می‌دهد که به رغم ورود ایستگاه‌های جدید به مدار، خیلی اتفاق خاصی در افزایش تعداد مسافر در مترو رخ نداده‌است، گفت: در حال حاضر تعداد مسافران مترو در حد یک میلیون و۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر باقی مانده‌است و با این هفت خط نباید منتظر معجزه در افزایش تعداد مسافر داشته‌باشیم و متروی تهران نیاز به خطوط جدید دارد و شبکه متروی تهران با هفت خط ناقص است و باید برای رسیدن به سهم‌۷۰ درصدی در حمل و نقل عمومی کار جدید توسعه‌ای انجام دهیم و بر همین اساس ما را آماده عملیات اجرایی چهار خط مترو کرد. 
درستی با بیان اینکه با ۱۷۰ کیلومتر خطوط جدید و ۱۳۰ ایستگاه جدید، به نظر می‌رسد در شش الی هفت سال آینده این هدف را محقق کنیم و سهم بهتری در جابه‌جایی مسافر با احداث خطوط جدید داشته‌باشیم، اظهار کرد: متروی تهران به تنهایی اتفاق خاصی رقم نمی‌زند و اگر سایر مد‌های حمل و نقلی پا به پای مترو ارتقا پیدا کند، در کنار یکدیگر می‌توانند به تکلیف ۷۰ درصدی برسند و امید است در سنوات آتی سایر مد‌های حمل و نقل به موازات مترو ارتقا یابد تا شرایط حمل و نقل عمومی در شهر تهران ارتقا‌ی مناسب داشته‌باشد.

برچسب ها: چین ، شهرداری تهران ، واگن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار