کد خبر: 1238237
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
در ادامه تلاش‌ها برای مذاکرات آتش بس در دوحه مطرح شد؛
نماینده حماس در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری «فرانس پرس» اعلام کرد که منتظر پاسخ تل آویو به شروط پیشنهادی حماس برای ادامه مذاکرات هستیم.

جوان آنلاین: یکی از مقامات ارشد حماس روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرانس پرس» اعلام کرد که انتظار دارد اشغالگران به شروط پیشنهادی حماس برای پذیرش آتش بس طی ۲۴ ساعت آینده پاسخ دهند.

وبگاه روسیا الیوم گزارش داد که اسامه حمدان از رهبران حماس روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که حماس اصول ثابت خود برای آتش بس را پیشتر اعلام کرده و انتظار داریم امروز تا فردا (شنبه) پاسخ صهیونیست‌ها را دریافت کنیم و در صورت دریافت پاسخ مثبت از آنان، امکان گفت‌وگو درباره جزئیات توافق وجود دارد.

نماینده حماس در لبنان در مصاحبه با نشریه فرانسوی با اشاره به توانمندی نظامی حماس در باریکه در ادامه نبرد با اشغالگران تاکید کرد که شاخه نظامی این جنبش در غزه در شرایط خوبی به سر می‌ببرد و بر ادامه نبرد با اشغالگران آماده است.

اسامه حمدان پیشتر نیز در گفت‌وگو با شبکه العربی گفته بود که نقش کشورهای واسطه تنها به ارائه افکار و ایده‌ها محدود نمی‌شود، بلکه شامل تضمین آنچه مورد توافق قرار می‌گیرد، نیز خواهد بود.

گفتنی است که پیش از این، پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا جمعه شب و پس از دور نخست مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس در دوحه قطر گزارش داد که کاخ سفید و سازمان سیا تلاش می‌کنند که در دور دوم این مذاکرات شکاف میان تل آویو و حماس کاهش یابد.

انتشار این خبر همزمان با آن صورت می‌گیرد که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کرد که هنوز شکاف‌های زیادی میان طرف‌های مذاکره کننده وجود دارد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که پس از نشست دوحه توافق شد که هیأت‌های مذاکره کننده هفته آینده مذاکرات را ادامه دهند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که هنوز شکاف‌های زیادی میان طرف‌های مذاکره کننده وجود دارد.

در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات تل آویو گزارش داد که مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها آسان نخواهد بود و شاید سه تا ۵ هفته طول بکشد.

گفتنی است که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری مصر و قطر بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسؤول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار