کد خبر: 1238093
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
در ستاد انتخابات خارج از کشور صورت گرفت؛
سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور، آخرین وضعیت صندوق های اخذ رأی در خارج از کشور را در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور وزارت امورخارجه اطلاع رسانی کردند.

جوان آنلاین: آخرین وضعیت شعب و حوزه های اخذ رأی ایرانیان مقیم خارج از کشور در ارتباط زنده سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور با ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امورخارجه اطلاع رسانی شد.

«علیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت امورخارجه» در ابتدا ضمن تشکر از اصحاب رسانه و کادر وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در شعب خارج از کشور و اطلاع رسانی این رویداد، عنوان داشت: وزیر کشور تشکر ویژه ای را نسبت به زحمات کادر وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور داشتند.

«ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه» در ادامه جلسه ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: روزهای پرکار و پر تلاشی را در طی هفته اخیر در وزارت امور خارجه پشت سر گذاشته ایم. انشاءالله ما شاهد حضور و مشارکت پرشور هموطنان در خارج از کشور و داخل کشور باشیم.

در ادامه این نشست، «رضا نظر آهاری سفیر ایران در نیوزلند» عنوان داشت: نیوزلند اولین کشوری است که انتخابات در آن آغاز شده و هم اکنون فرآیند انتخابات در ساعت ۱۰ به وقت تهران به پایان رسیده است.

وی گفت: در هرسه شعبه ما با افزایش حضور هموطنان روبرو هستیم و پیش بینی ما از مشارکت در حدود ۲۰ درصد است و این مشارکت علی رغم مشکلاتی بود که در هفته پیش داشتیم.

آهاری ادامه داد: به نظر می آید امروز از شدت مزاحمت های معاندین کاسته شده است. دولت نیوزلند همکاری بیشتری را نسبت به گذشته در خصوص مزاحمت های معاندین داشته است.

«سفیر ایران در ولینگتون» خاطرنشان کرد: به نظر می آید آنروز از شدت مزاحمت های معاندین کاسته شده است. دولت نیوزلند همکاری بیشتری را نسبت به گذشته در خصوص مزاحمت های معاندین داشته است

«صادقی سفیر ایران در استرالیا» در ارتباط با ستاد انتخابات خارج از کشور اظهار داشت: ما در دور اول در چهار شهر کانبرا بریزبن سیدنی و ملبورن انتخابات را برگزار کردیم و امروز نیز حضور رای دهندگان به خصوص در سیدنی بهتر بوده است.

وی افزود: شمار معاندین افت و ریزش داشته است و پلیس استرالیا هم در ملبورن و هم در بریزبن حضور خوبی داشته و در بریزبن یکی از معاندین دستگیر شده است.

«حبیب الله زاده سفیر ایران در ترکیه» در ادامه نشست ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: از ابتدای صبح ما شاهد حضور هموطنان هستیم.

وی افزود: اقدامات حفاظتی از سوی دولت ترکیه به خوبی انجام شده است و مشکل خاصی در فرآیند اخد رأی نیست.

«محمدی سفیر ایران در مالزی» در ارتباط زنده با وزارت امور خارجه عنوان داشت: در مالزی اخذ رأی به خوبی در حال انجام است و در کوالالامپور و هم در جهور در مرز سنگاپور شاهد حضور بهتر هموطنان نسبت به هفته گذشته هستیم.

سفیر ایران در مالزی ادامه داد: انتظار ما این است که مشارکت از دور قبل بیشتر باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته دولت مالزی همکاری خوبی داشتند و در این هفته تمهیدات بیشتری را برای برگزاری و امنیت حوزه های اخد رای داشتیم.

«ادیب سفیر ایران در گرجستان» در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: در گرجستان هم مشارکت به نظر بالا به نظر می‌رسد.

ادیب افزود: در این دور همکاری پلیس گرجستان خوب بوده است. حضور معاندین باعث افزایش مشارکت ایرانیان در تفلیس و باتومی شده است.

ادیب تصریح کرد: همچنین، رانندگان ترانزیت و دانشجویان حضور خوبی را در این انتخابات داشته اند.

«صانعی سفیر ایران در بلاروس» نیز در ادامه نشست ستاد انتخابات خارج از کشور عنوان داشت: طبق روال هفته گذشته رای گیری شروع شده و استقبال نسبت به هفته گذشته بیشتر است.

وی افزود: وزارت خارجه بلاروس و پلیس بلاروس همکاری خوبی را داشته و هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و اخذ رأی از ایرانیان به راحتی در حال انجام است.

«محمدی سرکنسول ایران در استانبول» در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: ایرانیان مقیم ترکیه، آرا خود را در شعب کنسول گری ایران، در منطقا آسیایی استانبول و همچنین در ازمیر به صندوق انداختند.

وی افزود: ایرانیان از عدم درج مهر در گذرنامه و شناسنامه خود ناراضی هستند. برخی از ایرانیان با طی ۷۰۰ کیلومتر راه به استانبول رسیدند.

سرکنسول ایران در استانبول تصریح کرد: یکی از ایرانیان از مونتنگرو به استانبول برای شرکت در انتخابات آمده است.

«بختیار سفیر ایران در چین» در ارتباط زنده عنوان داشت: با تمهیدات پیش بینی شده ۴ حوزه اخذ رای در پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ مستقر شده و پذیرای ایرانیان مقیم چین برای اخذ رأی هستند.

«غلامپور سفیر ایران در کنیا» عنوان داشت: در نایروبی مرحله دوم رای گیری آغاز شده که با مشارکت خوب هموطنان همراه بوده است.

وی گفت: علی رغم تعداد کم ایرانیان مقیم کنیا مشارکت در کنیا در حدود ۷۰ درصد بوده است.

«توتونچی سفیر ایران در کویت» عنوان داشت: حضور پرشکوه ایرانیان مقیم کویت را شاهد هستیم.

وی افزود: مانند هفته گذشته چهار صندوق پیش بینی شده که ۳ صندوق در سفارت و یک شعبه در زندان پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار