کد خبر: 1237875
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
پژوهشگران همچنین دریافتند که هرچه مهارت‌های مدیریت خشمِ زمینه‌ای کودکان ضعیف‌تر باشد، والدین بیشتر از وسایل دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای مدیریت آن استفاده می‌کنند

 جوان آنلاین: کانال خبرگزاری «فارس» در پیام‌رسان «بله» نوشت: نوروساینس‌نیوز گزارش کرده پژوهشگران دریافته‌اند که استفاده مکرر از تبلت یا تلفن‌های هوشمند برای آرام‌کردن کودکان منجر به مهارت‌های ضعیف‌تر در مدیریت خشم می‌شود. به‌جای ابزار‌های دیجیتال، حمایت والدین در مواجهه با هیجانات نقشی حیاتی دارد. این یافته‌ها بر ضرورت آموزش والدین درباره راهبرد‌های سالم‌تر برای تنظیم هیجانات تأکید می‌کند. دکتر کنوک، پژوهشگر این مطالعه: عصبانیت‌ها را نمی‌توان با وسایل دیجیتال درمان کرد. کودکان باید یاد بگیرند احساسات منفی خود را به‌تن‌هایی مدیریت کنند. آن‌ها در این فرایند یادگیری به کمک والدین نیاز دارند؛ نه کمک یک وسیله دیجیتال. 
پژوهشگران همچنین دریافتند که هرچه مهارت‌های مدیریت خشمِ زمینه‌ای کودکان ضعیف‌تر باشد، والدین بیشتر از وسایل دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای مدیریت آن استفاده می‌کنند. پروفسور فیتزپتریک، پژوهشگر این مطالعه: با توجه به نتایج ما، می‌توان برای والدین روش‌های آموزشی و مشاوره‌ای جدیدی توسعه داد. اگر آگاهی مردم درباره نامناسب‌بودن وسایل دیجیتال برای درمان عصبانیت‌ها افزایش یابد، سلامت روان و رفاه کودکان از آن منتفع خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار