کد خبر: 1237833
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
رژیم صهیونیستی به منظور ممانعت از تشکیل کشور فلسطین، توسعه شهرک‌سازی و ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را تصویب می‌کند.

جوان آنلاین: قرار است کابینه رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده با ساخت بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در طول دوره حضور «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم موافقت کند.

کابینه رژیم صهیونیستی هفته پیش، توسعه شهرک‌سازی را تصویب کرد و امروز (چهارشنبه) تصمیم تکمیلی اتخاذ شد که بر اساس آن شورای عالی برنامه‌ریزی امروز و فردا برای تصویب بیش از ۵۳۰۰ واحد مسکونی در سراسر کرانه باختری تشکیل جلسه می‌دهد.

در عین حال بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در منطقه برای بازاریابی تصویب خواهد شد. از زمان روی کار آمدن وزیر افراطی اسموتریچ در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، در مجموع ۲۱۷۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری به علاوه ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای فروش تصویب شده است. یعنی در مجموع بیش از ۲۴۰۰۰ واحد مسکونی در یک سال و نیم پیش به تصویب رسیده است که در مقایسه با سال‌های ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۲ (سه سال)، حداقل ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی تصویب شده است.

قرار است در جلسه شورای موسوم به شورای عالی برنامه‌ریزی، تعدادی طرح برای ساماندهی شهرک‌های به اصطلاح تصادفی تصویب شود.

همچنین قرار است طرح ساخت ۱۸۶ واحد مسکونی در شهرک «آلون مورا»، بیش از ۲۴۰ واحد در «کریات اربع» و ۴۳۵ واحد در شهرک «نیریا» تصویب شود. 

در همین راستا، اسموتریچ گفت: «ما در حال ساخت و توسعه شهرک‌سازی هستیم و تهدید کشور فلسطین را شکست می‌دهیم. هفته پیش از کابینه درخواست کردیم با ساخت پنج شهرک در مناطق استراتژیک از جمله شهرک آویتار موافقت کند. علاوه بر آن، با ساخت هزاران واحد مسکونی و مصادره ده‌ها هزار دونم، که یک فرآیند جامع و گسترده است، با هدف خنثی کردن تشکیل یک کشور فلسطینی موافقت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار