کد خبر: 1237690
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

جوان آنلاین: سـال۱۳۹۲ در‌حـالی سبد کالایی بین اقشار کم درآمد توزیع شد که برنامه‌ای وجود نداشت و کرامت انسانی نادیده گرفته شد. این امر در دولت سیزدهم ساماندهی و در قالب کالابرگ الکترونیک انجام‌شد. 
به گزارش «جوان» به نقل از مهر، در حدود دو سال اخیر دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد طرح کالابرگ الکترونیکی را راه‌اندازی کرد که توزیع کالا‌ها با مبنا قراردادن قیمت کالا‌های اساسی در اردیبهشت۱۴۰۱ است که در ۲۲۰فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در سراسر کشور قابل تهیه است. 
تصمیم دولت سیزدهم برای اجرایی‌کردن طرح کالا برگ الکترونیک با موجی از هجمه‌ها مواجه بود. این رسانه‌ها با تعابیری همچون گداپروری، سیستم کمیته امدادی، بازگشت به گذشته و احیای کوپن آن را مورد هجمه قرار دادند. 
گفتنی است با رجوع به چند سال قبل و نحوه توزیع سبد کالایی در دولت یازدهم شلختگی نحوه توزیع و زیر سؤال رفتن کرامت انسانی قابل نمود است. بهمن سال۱۳۹۲ دولت تدبیر و امید طرح توزیع سبد کالا‌های اساسی را به اجرا گذاشت. این طرح در اجرا چنان ناهماهنگ و ضعیف بود که دو کشته داد. 
توزیع سبد کالا‌های اساسی به مردم، با شیوه‌ای که انجام شد انتقاد‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت. زمان پخش این بسته کالایی در ایام دهه فجر آن سال و ایجاد صف‌های طویل برای دریافت آن، موجب سوءاستفاده دشمنان شد، به طوری که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه سابق امریکا در اظهاراتی گستاخانه گفت: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه‌اش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تأثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است.»
سخنگوی دولت‌های نهم و دهم هم اظهار کرد: توزیع سبد کالا از سوی دولت تدبیر و امید اقدامی شکست خورده و ناموفق است که روش کار تحقیرآمیز بوده و خوراک رسانه‌ای برای بیگانگان فراهم کرد. 
به هر روی، با توجه به تجربه کسب شده دولت سیزدهم در کنار کمک معیشت نقدی، این فرصت را در اختیار اقشار کم درآمد قرار داد تا ضمن حفظ شأن انسانی افراد کالا‌ها با قیمت کمتر در فروشگاه‌های سراسر کشور توزیع و به دست مردم برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار