کد خبر: 1237604
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت:بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیر دولتی نیز در حال بررسی‌های نهایی است که در صورت تصویب برای اولین بار اجرایی خواهد شد.

 جوان آنلاین: احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: در این بازنگری نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی شده است. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر به حساب می‌آمدند در حالی که معلم، کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش ساعات کاری معلمان مدارس غیر دولتی در راستای افزایش کیفیت آموزشی گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی ساعت کاری معلمان از ۴۴ ساعت را به ۳۰ ساعت رساندیم و در حال حاضر این قانون به تمامی مدارس غیردولتی ابلاغ شده است و انتظار می‌رود تمامی موسسین از این رویه پیروی و در اجرا آن اهتمام ورزند. بنابراین از سال جاری، معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها به صورت کامل محاسبه خواهد شد.

محمودزاده درباره بازنگری در قانون تأسیس مراکز و مدارس غیردولتی اظهار کرد: در این بازنگری به دو موضوع توجه ویژه‌ای شد زیرا دارای تناقضاتی بود. این بازنگری ۲ بند مهم داشته است. یک بند آن مربوط به استقرار مدارس غیردولتی بوده که بر اساس آن احداث مدارس طبق آئین‌نامه ۶۹۷ ارسالی سازمان نوسازی انجام می‌شد و موضوع دوم نظارت بر مدارس استیجاری بوده که با آئین‌نامه فعلی امکانپذیر نبود. به همین خاطر در سال‌های گذشته، دوگانگی در مدارس وجود داشت و مؤسسان نیز از این موضوع رنج می‌بردند و برای سازمان نوسازی مدارس هم مشخص نبود که با چه شاخصی این مدارس را ارزیابی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه این موضوع را هم در دولت و هم در مجلس پیگیری کردیم و در هر ۲ نهاد، آئین‌نامه مدنظر سازمان یعنی جدا در نظر گرفتن احداثی‌ها و استیجاری‌ها مصوب شد و به این ترتیب اجازه داده شده که در آئین‌نامه‌های فنی این مدارس، سازمان نوسازی متناسب با مقاوم سازی مدارس و ایمنی مورد نیاز بازنگری داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با بیان اینکه به دنبال تدوین الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی هستیم، تصریح کرد: توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد و در همین مسیر ۳۶۰ ساعت پودمان برگزار می‌شود که معلمان مدارس غیر دولتی جهت دریافت کارت صلاحیت حرفه‌ای موظف به گذراندن این دوره‌های آموزشی و تربیتی هستند.

محمود زاده با تاکید بر اینکه اولین دوره این پودمان به مدت ۶۰ ساعت برگزار شده است، اظهار کرد: بر این اساس در پایان هر دوره، آزمون‌های تخصصی از محتوای آن دوره برگزار می‌شود و برگزیدگان موفق به اخذ گواهینامه پایان آن دوره خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند تکمیلی بسته‌های طراحی شده جهت توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی، خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیر دولتی نیز در حال بررسی‌های نهایی است که در صورت تصویب برای اولین بار اجرایی خواهد شد و معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند از خدمات این بیمه بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار