کد خبر: 1237590
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کارشناس مسائل منطقه:
حسن هانی زاده اظهار کرد: بعد از آغاز انتفاضه در فلسطین و شکل‌گیری جنبش‌های مبارز فلسطینی به‌صورت رسمی، جوانانی که وارد عرصه مبارزاتی شدند با آگاهی و شناخت فوق‌العاده‌ای وارد این عرصه شدند.

جوان آنلاین: برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی تحلیل یکی از نشریات معروف آمریکایی درباره رویکردهای نسل جدید جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی با دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسن هانی زاده با اشاره به این که تحلیل نشریه فارن افرز کاملاً دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های میدانی و سیاسی منطقه است، گفت: طی هشت‌ماهه اخیر غزه و مقاومت دلیرانه جوانان فلسطینی، نشان داد که نسل جدید فلسطین، تفاوت اساسی به لحاظ شناخت میدانی و هم‌سویی با شرایط جهانی و منطقه‌ای و بهره‌گیری از آخرین ابزارهای جنگی در تقابل با رژیم صهیونیستی نسبت به نسل‌های گذشته دارد.

وی با بیان این که بر اساس همین ویژگی‌ها، بعد از آغاز انتفاضه در فلسطین و شکل‌گیری جنبش‌های مبارز فلسطینی به‌صورت رسمی، جوانانی که وارد عرصه مبارزاتی شدند با آگاهی و شناخت فوق‌العاده‌ای وارد این عرصه شدند و به همین دلیل این مبارزات اکنون شکل دیگری به خودش گرفته است، اظهار کرد: هم به لحاظ رسانه‌ای که بهره‌گیری از رسانه خیلی مورداستفاده جوانان فلسطینی است و هم تاکتیک‌های میدانی و قرار دادن سلسله تاکتیک‌های راهبردی برای تقابل با رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد که آگاهی جوانان در فلسطین بسیار بالا رفته است.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: علی‌رغم کمک‌هایی که آمریکا و کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی داشته‌اند در طول بیش از هشت ماه این رژیم نتوانسته شرایط میدانی را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد. جوانان فلسطینی که نسل چهارم و پنجم انقلاب فلسطین هستند، توانسته‌اند این رژیم را زمین‌گیر کنند و باعث شکست ارتش این کشور شده‌اند.

وی تأکید کرد: مقاله نشریه فارن افرز مبتنی بر شرایط منطقه‌ای، روانی، اجتماعی و نظامی فلسطین اشغالی است و کاملاً دقیق است.

هانی زاده در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اظهار به این که در طول چند دهه گذشته بعد از سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی مسئله‌ای به اسم فلسطین به حاشیه رانده شد. اما آنچه که باعث شد جوانان از سایر کشورها الگو بگیرند، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بود، گفت: این جوانان با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، راهبردی را برای مبارزات و شکل و نوع مبارزات تعریف کردند که کارایی خودش را نشان داد؛ بنابراین اراده مقاومت و برنامه‌ریزی بخش‌هایی از رفتارهای مقاومتی جوانان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی سعی برای خروج از وضعیت بد خود دست به جنگ رسانه‌ای و روانی زده است، تصریح کرد: باتوجه‌به این که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد اعتراف کند جوانان کم‌سن‌وسال فلسطینی در غزه و رفح که سال‌ها در محاصره هستند، بتوانند بیش از هشت ماه با ارتش این رژیم مقابله کنند که از زمین و هوا و دریا به این شهر حمله می‌کند و این موجب شکست ارتش رژیم صهیونیستی، فروپاشی کابینه جنگی شده است، می‌خواهد وانمود کند کشورهای منطقه علیه این رژیم هستند و انتصاب شکست‌ها و این که بحران را به خارج از مرزهای فلسطین انتقال بدهد، بخشی از سیاست‌های رسانه‌ای و جنگ روانی رژیم صهیونیستی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار