کد خبر: 1237564
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
رئیس جمهور سابق روسیه تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا به خطا تصور می‌کند پیروز جنگ سرد با شوروی سابق بوده است.

جوان آنلاین: «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت ملی و رئیس جمهور سابق روسیه در یک سخنرانی در دوازدهمین مجمع حقوقی بین‌المللی در شهر سن پترزبورگ بیان کرد: «این که آمریکا فکر می‌کند جنگ سرد را پیروز شده یک خطای بسیار جدی است. آمریکا پیروز جنگ سرد نبود.»

مدودف اضافه کرد: «علاوه بر آن آمریکا هم‌اکنون تنها یک گام با یک شکست کامل فاصله دارد.»

مدودف اواخر خرداد ماه در واکنش به دور جدیدی از تحریم‌هایی که واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد، تاکید کرد غرب علیه کشورش «جنگ بی‌ قاعده» اعلام کرده و مسکو نیز باید از هر فرصتی برای وارد کردن «آسیب حداکثری» به کشورهای غربی استفاده کند.

او اوایل تیر ماه نیز در کانال تلگرامی خود گفت: روسیه از تحریم‌های جدید جان سالم به در خواهد برد، اما تلاش‌ها برای آسیب رساندن به مردم خود را فراموش نخواهد کرد و نخواهد بخشید.

مدودف در پلتفرم ایکس نوشت: ما از این امر جان سالم به در خواهیم برد. اما نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم، ما یک حافظه خوب داریم. ما تلاش‌ها برای آسیب رساندن به مردم خود را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

رئیس جمهور سابق روسیه از ابتدای حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین بارها به غرب نسبت به رویکردهای جنگ طلبانه و تهدیداتش هشدار داده است.

مدودف در ششم مه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» هشدار داد چنانچه ناتو بخواهد سربازانش را به اوکراین اعزام کند پایتخت‌های غربی هدف حملات هسته‌ای روسیه قرار خواهند گرفت.

او در این پست نوشت: «در آن صورت هیچ کدام از آنها نخواهند توانست در هیچ جا چه در کنگره آمریکا یا در کاخ الیزه یا مقر دولت انگلیس مخفی شوند. در آن صورت یک فاجعه جهانی به پا خواهد شد.»

مدودف همچنین بروز جنگ در غرب و فروپاشی کشورهای غربی را پیش‌بینی کرده است. او مدتی قبل اعلام کرد بین فرانسه و آلمان یک روز جنگ برپا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار