کد خبر: 1237345
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در حملات به نوار غزه را جنایت جنگی توصیف کرد.

جوان آنلاین: «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در این باره گفت: استفاده ارتش اشغالگر نازی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جریان عملیات تروریستی خود در نوار غزه، جنایت جنگی کامل، نقض آشکار تمام قوانین جنگ و حقوق اسرا و همچنین نادیده گرفتن تمامی کنوانسیون‌ها، قوانین و معاهدات بین‌المللی است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، الرشق افزود: جنایت سپر انسانی به سوابق جنایات و تخلفاتی که اسرای فلسطینی در بازداشت‌گاه‌های رژیم نازی با آن مواجه هستند، اضافه می‌شود؛ این تخلفات شامل گرسنگی دادن، تحقیر، سوء استفاده، غفلت عمدی پزشکی، محرومیت از غذا و دارو، شکستن دست و پا و اعدام صحرایی اسرا می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کنند و همچنین از دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که جنایات سپر انسانی را به پرونده جنایات جنگی که سران رژیم اشغالگر به خاطر آنها محاکمه می‌شوند، اضافه کنند.

پیش از این شبکه الجزیره تصاویری از جنایات تازه نظامیان اشغالگر علیه فلسطینیان در باریکه غزه منتشر کرد که نشان می‌دهد آنها ۲ اسیر فلسطینی را مجبور به ورود به تونل‌های مقاومت و جست‌وجو برای یافتن مواد منفجره می‌کنند.

نظامیان اشغالگر با نصب دوربین‌هایی روی بدن اسرا، آن‌ها را از دور کنترل می‌کنند.

در همین راستا دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ده‌ها مورد را ثبت کردیم که ثابت می‌کند ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در مقیاس وسیع استفاده می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار