کد خبر: 1237091
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور عنوان کرد
دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران با اشاره به تجویزهای دارویی پزشکان، به آنها توصیه کرد که از تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی کشور پرهیز کنند؛ چرا که باعث سرگردانی بیماران می‌شود.

جوان آنلاین: دکتر نازیلا یوسفی اظهار کرد: فهرست رسمی دارویی کشور شامل داروهایی است که اثربخشی و هزینه اثربخشی آن‌ها طی مراحل علمی دقیق در کمیته‌های تخصصی و بر اساس مستندات خارجی و داخلی به اثبات رسیده است و پاسخگوی نیازهای دارودرمانی اغلب بیماران کشور بوده و بر همین اساس، نظام تامین و تدارک دارو در کشور، بر تامین این اقلام دارویی متمرکز است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: از پزشکان می‌خواهیم تا زمانی که امکان استفاده از داروهای تایید شده در فهرست رسمی دارویی ایران وجود دارد، داروهای خارج از فهرست که مشمول طی‌ شدن روند تأیید و واردات نیستند را تجویز نکنند.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران تصریح کرد: بر اساس قانون، تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که پزشکان محترم مقید به انتخاب دارو از فهرست رسمی دارویی ایران باشند؛ مگر در موارد خاص که هیچ‌کدام از داروهای موجود در فهرست پاسخگوی نیاز درمانی بیمار نباشد و اثربخشی دارو در اندیکاسیون مورد تقاضا برای آن بیمار دارای شواهد محکم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار