کد خبر: 1236993
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
یک فرمانده نظامی ارتش بلاروس امروز (شنبه) اعلام کرد که مینسک، نیرو‌های نظامی بیشتری را در مرز‌های این کشور برای مقابله احتمالی برابر تجاوز اوکراین مستقر کرده است.

جوان آنلاین: آندری سورینچیک فرمانده نیروی هوایی ارتش بلاروس گفت: ما به دلیل افزایش فعالیت پهپاد‌های اوکراینی در منطقه، نیرو‌های دفاع هوایی بیشتری را در مرز خود با اوکراین مستقر کرده ایم تا از تاسیسات زیرساختی خود محافظت کنیم.

به گزارش ایرنا، بلاروس اوایل این هفته اعلام کرد که یک کوادکوپتر را که به طور غیرقانونی از مرز این کشور با اوکراین عبور کرده بود، به اتهام جمع آوری اطلاعات در مورد زیرساخت‌های مرزی بلاروس سرنگون کرده است.

سورینچیک گفت: وضعیت در حریم هوایی بر فراز مرز ۲ کشور همچنان متشنج است.

وی در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی وزارت دفاع بلاروس منتشر شد، اظهار داشت: ما آماده‌ایم قاطعانه از تمام نیرو‌ها و ابزار‌های موجود برای محافظت از خاک خود و جمعیت جمهوری بلاروس برابر تحریکات احتمالی در حریم هوایی استفاده کنیم.

وزارت دفاع بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اوکراین نیروها، تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه شمالی زیتومیر، که هم مرز با بلاروس است، منتقل کرده است.

برچسب ها: اوکراین ، پهپاد ، بلاروس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار