کد خبر: 1236967
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
در پی تصویب طرحی برای شهرک سازی غیرقانونی جدید و گسترده در کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر، وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای این اقدام صهیونیست‌ها را نقض قوانین بین‌المللی توصیف و آن را محکوم کرد.

جوان آنلاین: وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه خود بر مخالفت قاطع ریاض با نقض مداوم قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه عربستان در ادامه نسبت به عواقب وخیم ادامه این اقدام از سوی مقامات رژیم اشغالگر هشدار داد و تاکید کرد که این نقض‌ها و تخلفات در سایه نبود سازوکار بین‌المللی برای بازخواست رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تخلفات فرصت‌های دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند و به درگیری‌ها و بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی دامن می‌زند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند کابینه امنیتی رژیم اسرائیل روز پنج‌شنبه با اقداماتی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تحریم مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

به گفته منابع صهیونیستی، تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه و احتمال صدور حکم جلب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، کابینه رژیم صهیونیستی با اقداماتی شامل لغو مجوز و امتیاز‌های مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، محدود کردن تردد این مسئولان، مجازات آن‌ها در صورت «اقدامات تحریک آمیز علیه اسرائیل» و لغو اختیارات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جنوب کرانه باختری موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی شهرک نشین موافقت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار