کد خبر: 1236833
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
دونالد ترامپ در اقدامی نژادپرستانه برای توهین به مخالفان خود، آنها را فلسطینی خطاب کرد.

جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی، به دیدگاه‌های افراطی و سخنان نژادپرستانه خود شهرت دارد؛ موضوعی که این بار به فلسطین مرتبط است.

بر این اساس، یک روز پس از آنکه ترامپ در اقدامی نژادپرستانه برای توهین به بایدن وی را فلسطینی خواند، اکنون وی بار دیگر از این واژه به عنوان لقبی توهین آمیز برای چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا استفاده کرد.

ترامپ در یک کارزار انتخاباتی در ویرجینیا در جمع هواداران خود گفت: شومر یک فلسطینی شده است. او پیش تر به عنوان یک یهودی به اسرائیل وفادار بود. با این حال، او اکنون به این دلیل فلسطینی شده است که به دنبال شماری رأی بیشتر یا چیزهای دیگر است.

در طول نخستین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا، وی با حمله به نامزد دموکرات‌ها به طور توهین آمیزی اعلام کرد: بایدن یک فلسطینی خیلی بد است که نمی‌خواهد به اسرائیل برای تمام کردن کار حماس در جنگ غزه کمک کند.

مدیر نهاد مسلمانان آمریکایی برای فلسطین اظهارات ترامپ در فلسطینی بد خواند بایدن را مصداق آشکار نژادپرستی دانست و تاکید کرد: استفاده از واژه فلسطینی به عنوان یک توهین از سوی ترامپ نشان می‌دهد ما در جامعه آمریکا با چه سطحی از نژادپرستی مواجه هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار