کد خبر: 1236806
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: اعتراض به عملکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برخورد با جنگ غزه به اعضای کابینه او نیز گسترش یافته است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به‌تازگی از تل‌آویو برگشته در یک اظهارنظر که به طور غیررسمی از او نقل شده، گفته که نتانیاهو مقصر بحران تسلیحاتی به وجود آمده با امریکا است. 
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به‌تازگی از واشینگتن برگشته، به رویکرد انتقادی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک شده است. گالانت که ظاهراً در ملاقات با مقام‌های امریکایی، موضع منفی آن‌ها را در برخورد با نتانیاهو از نزدیک حس کرده، گفت که رابطه با امریکا بیش از پیش برای تل‌آویو مهم شده و دیدار با مقامات بلندپایه امریکا برای آینده جنگ غزه بسیار مهم است. او بدون اینکه به جزئیاتی درباره نظر مقام‌های دولت بایدن اشاره کند، گفت که من در سفر به واشینگتن همچنین با مقامات امریکایی درباره وضعیت جبهه شمالی با حزب‌الله لبنان و به دست آوردن حمایت لازم امریکا گفتگو خواهم کرد. منابع از قول نزدیکان گالانت گزارش کردند که او از نحوه تعامل بنیامین نتانیاهو با دولت امریکا ناراضی است و روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نیز به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشینگتن را نتانیاهو می‌داند، چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است. عصر دیروز هم نقل‌قولی از گالانت خطاب به نتانیاهو منتشر شد که او به نتانیاهو می‌گوید: «جلوی دخالت وزرا در ارتش را بگیر وگرنه موجودیت اسرائیل در خطر خواهد افتاد.» تمرد از نتانیاهو به حدی رسیده که اختلاف او با «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم موجب تعلیق جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شده است. گفته می‌شود که اختلاف در این نشست ناشی از اختلاف نتانیاهو و اسموتریچ بر سر قانونی کردن پایگاه مرزی «عوییاتار» در کرانه باختری بوده و در حالی که اسموتریچ به دنبال قانونی کردن شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است، اسموتریچ چندین راهکار برای آنچه «تنبیه کردن تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل اقداماتش علیه اسرائیل در مجامع بین‌المللی» نامیده شده، ارائه کرده است. 
در سطح جامعه صهیونیستی هم اعتراضات علیه نتانیاهو ادامه دارد و تظاهرات‌کنندگان روز پنج‌شنبه خیابان‌های اصلی در مسیر حرکت به سوی منزل نتانیاهو را بستند. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، تظاهرات‌کنندگان خیابان «ایالون» را که شمال و جنوب تل‌آویو را به هم متصل می‌کند، مسدود کردند و به نشانه اسارت اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین و بی‌توجی کابینه نتانیاهو به آزادی این اسرا، قفسه‌های آهنی را آتش زدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین با حمل پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته شده بود «یا تبادل اسرا یا مرگ» تبادل اسرای صهیونیست با مقاومت فلسطین را خواستار شدند. روزنامه عبری هاآرتص نوشت: «دولت ۷ اکتبر به رهبری نتانیاهو همچنان «اسرائیل» را از شکست به شکست هدایت می‌کند و رها کردن زندانیان به یک واقعیت کامل تبدیل شده است.»

 تعویق صدور قرارداد بازداشت بین‌المللی علیه نتانیاهو
دیوان بین‌المللی کیفری روند تصمیم‌گیری خود درباره صدور قرار بازداشت برای دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی را به عقب انداخت. روزنامه جروزالم‌پست نوشته دادگاه پیش‌محکمه در دیوان بین‌المللی کیفری روند تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا «کریم‌خان» دادستان اصلی دادگاه مذکور مجاز به صدور قرار بازداشت علیه «نتانیاهو» و «یوآو گالانت» نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی است را معوق کرده است. این اتفاق بعد از آن رخ داد که دولت انگلیس روز ۱۰ ژوئیه با تنظیم شکایتی صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری را برای صدور حکم در این پرونده به چالش کشیده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار