کد خبر: 1236793
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 جلال مهرگان

جوان آنلاین: ناکام ماندن تلاش پلیس در پیدا کردن قاتل مرد کارتن‌خواب سبب شد خانواده‌اش درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کنند. 
سه سال قبل مردی در محله مولوی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک قتل را اعلام کرد. او گفت: من صبح زود از خانه خارج شدم تا به محل کارم بروم که متوجه شدم مردی کنار خیابان افتاده است. وقتی نزدیک شدم، دیدم او غرق خون است که با پلیس تماس گرفتم. بعد از آن مأموران پلیس در محل حاضر و متوجه شدند مرد جوان که اوراق هویتی همراه ندارد به قتل رسیده است. با حضور بازپرس، بررسی‌های اولیه در این باره انجام و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. 
در حالی که بررسی‌ها جریان داشت، مردی گم شدن برادرش را به پلیس خبر داد. او گفت: برادرم یونس کارتن‌خواب است. او چند سال قبل به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرد. برای نجاتش تلاش کردیم و چند بار او را در کمپ بستری کردیم که فایده‌ای نداشت و سرانجام یونس از خانه رفت و کارتن‌خواب شد. او مدام با من تماس می‌گرفت و جویای حالش بودم، اما مدتی است که از او بی‌خبرم، به پاتوق‌هایش هم رفته‌ام، اما اثری از برادرم پیدا نکردم. 
با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار پلیس گذاشت، مأموران در این باره تحقیق کردند و از آنجا که مشخصات یونس با جسد کشف شده مطابقت داشت، احتمال دادند جسد کشف شده متعلق به یونس باشد. بنابراین او به پزشکی قانونی منتقل و هویتش شناسایی شد. بعد از آن تلاش برای شناسایی و بازداشت عامل قتل به جریان افتاد و مأموران چند نفر را به عنوان مظنون بازداشت کردند، اما از آنجا که دلایل کافی علیه‌شان وجود نداشت، آزاد شدند. 
در حالی که تحقیقات پلیس با بن‌بست مواجه شده بود، خانواده یونس با ارسال لایحه‌ای به دادسرا درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. بعد آن پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. یکی از اعضای خانواده مقتول گفت: بعد از اینکه متوجه شدیم یونس به قتل رسیده، پلیس برای شناسایی و بازداشت عامل قتل تلاش خود را آغاز کرد، اما نتیجه‌ای به دست نیامد. برادرمان یونس ازدواج کرده بود و صاحب همسر و دو فرزند است، اما به دلیل شدت مصرف کارتن‌خواب شده بود. با این حال ما با او در تماس بودیم تا اینکه به قتل رسید. حالا هم درخواست داریم دیه او از بیت‌المال پرداخت شود تا آن را صرف همسر و دو فرزندش کنیم. 
دادگاه بعد از شنیدن اظهارات خانواده مقتول وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار