کد خبر: 1236784
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
وعده انتخاب سرمربی بعد از المپیک
نمی‌توانیم در عرض شش ماه یا یک سال این کار را انجام دهیم. شاید چند سال طول بکشد یا چند دهه برای یک کشور به طول بینجامد تا یک نخبه ورزشی مثل سعید معروف پرورش یابد، اما تمام تلاش ما این است که روند نزولی تیم ملی در یک سال گذشته را با حضور یک مربی خوب و یک تیم ملی «ب» به روند صعودی تبدیل کنیم.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: والیبال ایران نتواست در لیگ ملت‌ها انتظارات را برآورده کند، اما برکناری سرمربی تازه‌وارد قبل از پایان این رقابت‌ها اتفاق تازه‌ای بود، تصمیمی که رئیس فدراسیون والیبال همچنان از آن حمایت می‌کند: «برآیند هفته سوم لیگ جهانی نشان داد تصمیمی که به خاطر عملکرد ضعیف برای برکناری پائز گرفته شد درست بود. ما در دو هفته اول صددرصد باخت داشتیم، اما در هفته سوم ۵۰درصد بازی‌ها را بردیم. نمی‌گویم مقصر حتماً ایشان بود، اما تغییر شوک مثبتی بود. هرچند که در کل والیبال نتیجه دلخواه مردم را به دست نیاورد، اما این مربوط به سه ماهی که ما آمدیم یا یک سال گذشته نیست. روند نزولی والیبال از چند سال قبل آغاز شده بود. همچنین جانشین‌پروری آنطور که باید اتفاق نیفتاده است، اما امروز این پتانسیل بالقوه وجود دارد. هرچند که به برنامه‌ریزی دقیق برای بالفعل کردن آن نیاز است. نمی‌توانیم در عرض شش ماه یا یک سال این کار را انجام دهیم. شاید چند سال طول بکشد یا چند دهه برای یک کشور به طول بینجامد تا یک نخبه ورزشی مثل سعید معروف پرورش یابد، اما تمام تلاش ما این است که روند نزولی تیم ملی در یک سال گذشته را با حضور یک مربی خوب و یک تیم ملی «ب» به روند صعودی تبدیل کنیم.»
هرچند تا قبل از پایان المپیک به دلیل مشغله کاری مربیان، عملاً نمی‌توان قراردادی منعقد کرد، اما براساس گفته‌های تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، مذاکرات برای به خدمت گرفتن یک سرمربی تراز اول آغاز شده تا بیش از این زمان از دست نرود: «مذاکرات را از الان شروع کردیم و نگذاشتیم به بعد از المپیک کشیده شود. امروز نگاه فدراسیون این است که بتوانیم از یک مربی خوب و تراز اول خارجی استفاده کنیم. فرصت خوبی هم داریم. بعد از المپیک خیلی از مربیان قرارداد چهار ساله‌شان با تیم‌های ملی تمام می‌شود. به نظر من تنها چیزی که برای من خیلی اهمیت دارد، این است که این فرصت را از دست ندهیم تا پایان سال یا سال بعد برای تیم ملی تصمیم بگیریم. قطعاً به دنبال این هستیم که بعد از المپیک در فرصت بسیار کوتاه سرمربی تیم ملی مشخص شود.».
اما بدون شک فدراسیون باید با درس گرفتن از اتفاقاتی که با پائز تجربه کرده به مذاکره با گزینه‌های مدنظرش بپردازد تا اختلافات گذشته بار دیگر رخ ندهد. اختلافاتی که تقوی، رئیس فدراسیون منکر آن نمی‌شود: «ما اگر اجازه می‌دادیم پائز بدون قانون دستیاران خودش را انتخاب کند بعداً دوستان می‌گفتند چرا براساس قرارداد عمل نکردید. لیستی به او ارائه کردیم و او موظف بود بر اساس این لیست انتخاب کند، اما کسی را که می‌خواست انتخاب کند خارج از لیست بود. امروز، اما ثابت شد تا چه اندازه دستیار اولی که برای این مربی گذاشتیم، قدرتمند بود و این بار سنگین را در هفته سوم مسابقات به دوش کشید و این برای ما درسی گرانبها خواهد بود.»

برچسب ها: المپیک ، پاریس ، والیبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار