کد خبر: 1236781
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مهرآبادی ادامه داد: رای گیری در آمریکا در ساعات اولیه شوع شده است و هموطنان از فواصل دور و نزدیک برای شرکت در انتخابات تاکنون حضور فعال داشته اند.

جوان آنلاین: سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن با بیان اینکه رای گیری برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۰ ایالت و ۳۰ حوزه رای گیری در آمریکا انجام می‌شود، اعلام کرد: خوشبختانه ایرانیان تاکنون استقبال خوبی را داشته اند.

ابوالفضل مهرآبادی سرپرست دفتر حفاطت منافع ایران در واشنگتن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با ایرنا درباره برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا گفت: همکاران ما در دوهفته گذشته تلاش کردند و در ۲۰ ایالت ۳۰ صندوق اخذ رای تشکیل دهند. همچنین ۴ صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی ادامه داد: رای گیری در آمریکا در ساعات اولیه شوع شده است و هموطنان از فواصل دور و نزدیک برای شرکت در انتخابات تاکنون حضور فعال داشته اند.

سرپرست حفاظت منافع ایران در واشنگتن درباره کانادا که به دلیل ممانعت این کشور، انتخابات برگزار نمی‌شود، گفت: تعدادی از هموطنان از ونکور و تورنتوی کانادا از راه‌های مختلف از جمله اتوبوس برای رای دادن به شهر‌های مرزی آمریکا مراجعه کرده اند و رای گیری در بوفالو و سیاتل، دو شهر مرزی کانادا و آمریکا انجام می‌شود.

به گفته سرپرست حفاظت منافع در ایالت کالیفرنیا چهار حوزه انتخاباتی داریم. در ویرجینیا نیز پنج صندوق رای تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان نیز از طریق هواپیما یا خودرو خود را به شعب اخذ رای رسانده‌اند تا در انتخابات شرکت کنند، گفت: برای تسهیل شرکت دانشجویان و دیگر شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری، چندین صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده جهت ایجاد امنیت برای شرکت شهروندان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: به رغم تلاش‌های تعداد محدودی از افراد، تاکنون مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت خارجه آمریکا را از طریق سفارت پاکستان مطلع کردیم که انتخابات برگزار شود و به پلیس محلی نیز اطلاع رسانی کردیم و همچنین نیرو‌های خصوصی استخدام شدند تا آزار و اذیتی صورت نگیرد و خوشبختانه نیز تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار