کد خبر: 1236733
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ با بیان اینکه از ابتدای آغاز عملیات بازگشت زائران به میهن اسلامی تا کنون ۱۱۵ پرواز انجام شده است، گفت: نزدیک به ۶۰ هزار زائر هم اکنون در مکه و مدینه حضور دارند.

جوان آنلاین: غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج ۱۴۰۳ با اشاره به آخرین آمار حضور زائران در کشور عربستان اظهار داشت: تا بامداد امروز تعداد زائران حاضر در مدینه ۱۰ هزار و ۵۹۷ نفر متشکل از ۷۷ کاروان است. همچنین در مکه ۴۸ هزار و ۶۵۹ زائر در قالب ۳۵۶ کاروان حضور دارند.

به گزارش فارس، وی خاطر نشان کرد: تا شب گذشته ۲۶ هزار و ۵۸۰ زائر و عوامل به ایران اعزام شده‌اند و هم اکنون ۵۹ هزار و ۲۵۶ زائر در قالب ۴۳۳ کاروان در کشور عربستان حضور دارند.

از ابتدای آغاز عملیات بازگشت زائران تا بامداد امروز ۱۱۵ پرواز به میهن انجام شده که تنها ۱۵ پرواز از فرودگاه جده بوده است. به گفته رضایی بیش از سی درصد زائران تا بامداد امروز از دو فرودگاه مدینه و جده به ایستگاه‌های مختلف پروازی در کشورمان منتقل شدند.

رضایی با اشاره به تعداد زائران فوت شده در موسم حج، افزود: تا کنون بیش از ۲۰ نفر در مکه و مدینه جان خود را از دست داده‌اند که پیکر یک نفر از آنان به ایران منتقل و ۱۰ پیکر دیگر هم در کشور عربستان دفن شدند. همچنین ۹ پیکر هم تا هفته آینده به کشور منتقل خواهند شد.

برچسب ها: زائران ، عربستان ، حج تمتع
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار