کد خبر: 1236015
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با هشدار صریح درباره هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها
بیش از هشت ماه از آغاز جنگ در غزه و همزمان آغاز عملیات‌های پشتیبانی حزب‌الله می‌گذرد. تنش‌ها برای ارتش اشغالگر که به رغم برخی حملات پراکنده، دستاورد چشمگیری نداشته، به حدی بالا گرفته که حالا حملات، تمامی مناطق الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را در بر گرفته است

جوان آنلاین: جنبش حزب‌الله با انتشار ویدئویی در واکنش به هرگونه رویارویی احتمالی صهیونیست‌ها با این جنبش، به نقل از دبیرکل مقاومت هشدار داد که اگر اشغالگران جنگی را به حزب‌الله تحمیل کنند از کرده خود پشیمان خواهند شد. 

بیش از هشت ماه از آغاز جنگ در غزه و همزمان آغاز عملیات‌های پشتیبانی حزب‌الله می‌گذرد. تنش‌ها برای ارتش اشغالگر که به رغم برخی حملات پراکنده، دستاورد چشمگیری نداشته، به حدی بالا گرفته که حالا حملات، تمامی مناطق الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را در بر گرفته است. برخی منابع طی روز‌های گذشته از احتمال بروز جنگ میان دو طرف خبر داده‌اند. مقاومت اسلامی لبنان بامداد یک‌شنبه ویدئویی تحت عنوان «برای هر کسی که مهم است» منتشر کرد و در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل از زبان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد.» حزب‌الله در این ویدئو، مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت و به صورت تلویحی اشاره کرد که در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند. در ابتدای این ویدئو بخشی از سخنرانی اخیر نصرالله آمده که او می‌گوید: «در یک جنگ همه‌جانبه نه سقفی وجود خواهد داشت نه محدودیتی و نه ضابطه و قاعده‌ای، همه چیز مجاز و همه چیز زیر آتش حزب‌الله خواهد بود.» در اولین واکنش به این ویدئو، رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که ویدئوی حزب‌الله یک تهدید رسمی از جانب این گروه علیه مقر وزارت جنگ اسرائیل در تل‌آویو است. اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی اسرائیلی روز جمعه به سران این رژیم هشدار داده بود که اگر با حزب‌الله لبنان وارد جنگ شوند، باید منتظر تکرار فاجعه ۷ اکتبر باشند. بریک با بیان اینکه تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش درباره حمله به حزب‌الله خودکشی دسته‌جمعی است، تأکید کرد: «این افراد، چیزی برای از دست دادن ندارند و اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌کشانند.» ران بن‌یشای، تحلیلگر امور نظامی و اطلاعاتی و سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی هم در خصوص وضعیت جبهه شمالی در فلسطین اشغالی و نبرد با حزب‌الله گفته که حزب‌الله در حال تخلیه شمال الجلیل از ساکنان آن و ویرانی و آتش‌سوزی در این منطقه است. در واقع حزب‌الله حدود ۵۰ هزار اسرائیلی را گروگان گرفته است که نمی‌توانند به خانه‌های‌شان بازگردند، مگر اینکه نصرالله به آن‌ها اجازه دهد. 


 حملات حزب‌الله به تأسیسات نظامی 
در تداوم حملات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها، منابع رسانه‌ای ظهر روز یک‌شنبه از حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامی حساس رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند، به طوری که در پی پرتاب چند موشک، آژیر‌های خطر در منطقه «الجلیل علیا» در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که به دنبال نفوذ پهپاد آژیر‌های خطر در شهرک‌های منطقه «الجلیل سفلی» به صدا درآمد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک پهپاد به پرواز درآمده از لبنان درصدد هدف قرار دادن تأسیسات نظامی حساس وابسته به شرکت صنایع نظامی «رافائل» بوده است. همچنین، رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک پهپاد مسلح به موضعی در منطقه «آیلیت هشاحر» در شمال شرق شهر اشغالی «صفد» اصابت کرده و منجر به آتش‌سوزی و تلفات شده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله هوایی را با یک اسکادران از پهپاد‌های مسلح تهاجمی به مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در «آیلیت هشاحر» (شمال شرق صفد) انجام دادیم و در آن مکان‌ها و محل استقرار افسران و سربازان دشمن را هدف قرار دادیم و مستقیماً به آن ضربه زدیم که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.» در پی این حمله آتش‌سوزی در سه موضع در نزدیکی صفد رخ داد. 


 اسرائیل در غزه گیر افتاده است
روزنامه «معاریو» به نقل از زئیو الکین، عضو کنست در تشریح مواضع در پارلمان رژیم صهیونیستی نوشت که مخالفت اعضای کنست با ائتلاف در حال افزایش است و ممکن است منجر به انحلال آن شود. وی در ادامه افزود: «مشکل ما در شمال این است که در غزه گیر افتاده‌ایم. امکان ندارد تا زمانی که جنگ غزه پایان نیافته وارد جنگ گسترده با حزب‌الله بشویم.» همچنین رئیس کمیسیون دفاعی کنست اسرائیل گفت: «جنگ با حزب‌الله لبنان اکنون یا در آینده جنگی پیچیده خواهد بود.» این اظهارات، مهر تأییدی است بر اظهارات ژنرال یسرائیل زیو، رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل که گفته بود: «ورود به جنگ گسترده با لبنان در صورت وقوع، در بدترین زمان ممکن برای اسرائیل رخ خواهد داد.» این ژنرال اسرائیلی تأکید کرد: «گزینه وارد کردن اسرائیل به جنگ فرسایشی طولانی گزینه موردنظر حزب‌الله است زیرا می‌داند اسرائیل در باتلاق عمیق غزه که هیچ راهکاری ندارد، گیر افتاده است و به همین دلیل، وضعیت در شمال بسیار به نفع آن‌ها خواهد بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار