کد خبر: 1235713
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

این روز‌ها اخبار زیادی در خصوص تجهیز ورزشگاه‌های میزبان فصل آینده لیگ برتر به سیستم VAR به گوش می‌رسد. اخباری که هنوز نمی‌توان در خصوص صحت و سقم آن حرف زد، چراکه با توجه به سابقه‌ای که از کت‌وشلوار‌پوش‌های ورزش و فوتبال سراغ داریم سروصدای راه افتاده نشان از انجام نشدن کار دارد و بس!
قبلاً هم از این قیل و قال‌ها داشته‌ایم که آقایان گفته‌اند می‌خواهیم چه بکنیم و چه، اما نهایتاً کاری صورت نگرفته که اوضاع بدتر از قبل هم شده و همان داشته‌های اندک هم به باد رفته است. حالا هم اوضاع همان است. سرو‌صدایی به راه افتاده که VAR می‌آید، ولی همه خوب می‌دانیم که رخ دادن این اتفاق خوب تا چه حد از فوتبال ایران دور است. اما.... 
اما به فرض محال که در یکی، دو ماه باقیمانده تا زمان آغاز فصل جدید لیگ برتر سیستم کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران آمد و در ورزشگاه‌هایی که حتی بدیهی‌ترین امکانات را هم ندارند نصب شد (تأکید می‌کنیم به فرض محال)، خب سؤال مهم اینجاست که آیا ما به تعداد بازی‌ها و ورزشگاه‌هایی که قرار است با این سیستم از مسابقات میزبانی کنند، داور واجد شرایط و آموزش‌دیده داریم که بتوانند از این سیستم استفاده کنند؟
این مسئله نکته بسیار مهمی است که ظاهراً از دید آقایانی که این روز‌ها باد در غبغبه می‌اندازند و فقط ادعا می‌کنند پنهان مانده است. هرچند که به جد بر این باوریم که حتی اگر این آقایان متوجه این مسئله مهم هم باشند برایشان اهمیتی ندارد، چون این قماش از کت‌و‌شلوارپوش‌های ورزش فقط می‌خواهند با سروصدا مثلاً بگویند که کاری انجام داده‌اند. درست و غلطش هم اصلاً مهم نیست. این‌ها می‌خواهند رزومه نداشته خود را پر کنند و فردا «پز» بدهند که این کار در زمان مدیریت ما انجام شده است. 
این نکته بسیار مهم است که فوتبال خواب‌زده و فاسد ایران طی تمام این سال‌ها، حتی به خود زحمت نداده تا حداقل داوران خود را برای آموزش علم روز قضاوت فوتبال به کلاس‌های بین‌المللی اعزام کند. البته علت این موضوع هم کاملاً مشخص است. وقتی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال یکی از اصلی‌ترین چهره‌های پرونده فساد در فوتبال است باید هم چنین کار مهمی زمین بماند. افشاریان در طول این سال‌ها به جای توجه به زیرساخت‌های داوری و آموزش داوران در فکر جعل سند برای پسرش (بنا به گفته خودش در برنامه زنده تلوزیونی) و البته دریافت سکه برای درآوردن مسابقات بود. بنابراین نباید هم به اوضاع داوری فکر می‌کرد. 
در چنین شرایطی فدراسیون مدعی است که فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر با ورزشگاه‌های مجهز به VAR آغاز می‌شود، اما اینکه با کدام داور فقط باید منتظر ماند و دید. جالب است که آقایان ورزشگاه آزادی را به عنوان اصلی‌ترین ورزشگاه لیگ برتر از فهرست خارج می‌کنند و ورزشگاه رو به ویرانی تختی را جایگزین می‌کنند که چنین کاری خود جای ده‌ها سؤال دارد، ولی خب هیچ‌کدام به این سؤال اصلی جواب نمی‌دهند که با کدام داور قرار است مسابقات با سیستم کمک‌داور ویدئویی برگزار شود؟
منتظر می‌مانیم تا ببینیم این وعده بزرگ آقایان چگونه محقق می‌شود. انتظاری که بعید می‌دانیم با سابقه درخشان آقایان انتظاری باشد که به خوشی تمام شود. فوتبال فاسد ایران نمی‌تواند خود را بالا بکشد و با وجود مدیران فاسدی که این روز‌ها فقط سعی دارند تا نام‌شان را از پرونده فساد خارج کنند هیچگاه راه به جایی نخواهد برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار