کد خبر: 1235687
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی بر ضرورت پایان ماموریت ائتلاف نظامی و حضور نظامی آمریکا در این کشور تاکید کرد.

جوان آنلاین: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق بر ادامه تلاش‌ها برای تقویت توان هوایی نیرو‌های مسلح این کشور در چارچوب پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، السودانی در جریان افتتاح مرکز عملیات جدید فرماندهی پدافند هوایی ارتش عراق، گفت: دولت به حمایت و ارتقای قابلیت‌های فرماندهی نیرو‌های مسلح و کنترل حریم هوایی عراق، محافظت از آن در برابر تخلفات و ارتقای سطح واکنش فوری ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: هدف حفظ امنیت و حاکمیت عراق بر زمین، حریم هوایی و آب‌های خود و مقابله با چالش‌های امنیتی به ویژه در دوره پس از پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیرو‌های نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیرو‌های آمریکایی در حمله به پایگاه‌های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیرو‌های خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار