کد خبر: 1235299
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:
نشست خبری مدیر کل و معاونین اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق اصناف استان با محوریت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و دهه تولید و تجارت برگزار شد.
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرگزاری جوان، حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به روزهای پایانی و سرنوشت ساز خود نزدیک می‌شود که حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی و اجتماعی برای تعیین سرنوشت کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اظهار کرد: دولت سیزدهم دوران طلایی مجموعه صمت بود، در تمام حوزه‌ها شاخص‌های رشد داشت که بهترین دوران طلایی بود.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی در دولت سیزدهم بیش‌ترین اعتبار و فروش را داشت، در تمام حوزه‌ها شاخص‌ها رشد داشته که خدمات دولت سیزدهم پایه‌ریزی کرد. 

حاجی بگلو بیان کرد: تورم پایین‌ترین رشد را داشته، حوزه سرمایه‌گذاری خارجی بالاترین رشد، کارخانه‌هایی که دوباره فعال شدند و دیگر موارد که دولت سیزدهم برای صنعت، معدن و تجارت استان پایه‌ریزی نمود.

وی در ادامه گفت: هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوبترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رییس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می شود و خبرنگاران می توانند در این مهم نقش برجسته ای داشته باشند.

حاجی بگلو با اشاره به دهه تولید و تجارت از یکم تا دهم تیر افزود: برنامه‌ریزی های صورت گرفته از یکم تا دهم تیرماه در سطح ملی و استانی برای گرامیداشت و معرفی توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف در «دهه تولید و تجارت» اعلام شده است، امسال نیز برای اجرای هرچه بهتر این مراسم در سال ۱۴۰۳، با رویکرد امیدآفرینی، ارتقای انگیزه و تلاش فعالان این عرصه، تدابیری را برنامه‌ریزی کرده تا به‌وسیله بخش‌های ذی‌ربط به ثمر بنشیند.

وی به عملکرد اداره کل صمت در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: صدور ۹۷ پروانه بهره برداری، ۱۴۰ فقره مجوز معدنی، انجام هزار مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و انجام بیش از ۴۹ هزار بازرسی از بازار در دولت سیزدهم محقق شد.

مدیر کل صمت استان ارتقای شاخص ها در دولت سیزدهم را قابل توجه بیان کرد و یادآور شد: دوران طلایی صمت استان در ارتقای شاخص ها در دولت سیزدهم رقم خورده است.

به گفته وی در بخش بازرسی، بازرگانی، احیای واحدهای معدنی و صنعتی و ... رشد قابل توجهی طی ارزیابی های بعمل آمده وزارت صمت کسب کردیم که در نوع خود بی نظیر بود.

ارتقاء شاخص های حوزه بازرگانی اداره کل صمت در دولت سیزدهم 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارتقاء شاخص های حوزه بازرگانی اداره کل صمت در دولت سیزدهم اشاره کرد.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، به گفته "مهرداد داودزاده" این حوزه در سال ۱۴۰۲ توانست رتبه نخست راه اندازی برنامه کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

داودزاده با بیان اینکه در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی در تمامی شاخص های این حوزه کسب شده است افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و معرفی زنجیره فرش، صادرات ۴ تخته فرش نفیس ایرانی توسط بافندگان زندانی به آلمان به ارزش ۱۰ هزار یورو، معرفی ۳ تولیدکننده فرش استان به عنوان نام آوران فرش و رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، افزایش صادرات، اعزام های متعدد هیات های تجاری و ..‌. بخشی از اقداماتی است که در دولت سیزدهم محقق شد.

انجام بیش از ۵۰ هزار بازرسی از بازار در دولت سیزدهم

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری به انجام بیش از ۵۰ هزار بازرسی از بازار در دولت سیزدهم خبر داد.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، در دولت سیزدهم بیش از حدود ۵۰ هزار بازرسی از سطح بازار انجام شد که از 10 هزار و 533 مورد تخلف کشف شده حدود 9 هزار و 236 مورد پرونده به ارزش 403 میلیارد و 401 میلیون ریال به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: از 14 هزار و 309 گشت مشترک نیز حدود 3 هزار و 620 پرونده به ارزش 118 میلیارد و 305 میلیون ریال به ثبت رسیده است. 

وی تعداد پرونده های قاچاق را 488 مورد به ارزش 48 میلیارد و 41 میلیون ریال بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار